springa i regn och röka på ängar


Jag mår för bra för att bry mig om skitsaker. Jag mår för bra för att bry mig om jag lagt på mig några kilon, om håret är lite fett. Jag mår för bra för att bry mig om bekräftelse eller killars uppmärksamhet. Jag mår så bra just nu att jag inte bryr mig om det där MVGt jag kunde fått i Idrott. Jag mår för bra för att ha ångest över att jag spenderade 20 kr på en chokladkaka bara sådär. Jag mår för bra för att bry mig om saker och ting jag inte kan få, mår för bra för att vara avundsjuk. Jag mår för bra för att bry mig om att min hållning ibland kan vara dålig. Jag mår för bra för att ha ångest över att jag sovit för lite. Jag mår för bra för att bry mig om vad folk tycker. Jag mår så bra just nu att jag inte är lättirriterad. Och varje gång allt det här jag nämnt är något som stör mig, då mår jag inte bra. Men så fort jag mår bra i själen blir allt det här saker jag inte lägger energin att tänka på, eller må dåligt över.

Jag mår så bra just nu, och jag lovar att aldrig ta det förgivet. Om jag bara visste vem jag skulle tacka så skulle jag tacka den personen varje dag.

Jag känner för att ligga ner i gräset och titta upp mot himlen, jag känner för att lyssna på 70tal och röka en hel natt på någon annans balkong, jag känner för att cykla barfota, jag vill gå ut och unna mig äckligt många drinkar jag verkligen inte har råd med. Jag känner för att ha sex i en bil. Jag känner för att lyssna till andra människors kärlekshistorier, jag vill ha sommar. Nattliga bad, jordgubbar på en filt inne i stockholm, jag vill sitta på en uteservering på mariatorget och gå på second hand. Jag vill gå på sega hemmafester där folk röker på. Jag vill ligga på en brygga en hel dag för mig själv och lyssna på veronica maggoi på högsta i lurarna. Jag vill så mycket, och allt jag vill kan jag göra. Människor har så mycket förväntningar, det är så fruktansvärt skönt att motbevisa dom.

Dancing in the moonlight- Thin Lizzy. Absolut den bästa låten just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0