RESPEKT för dig själv, RESPEKT för dom andra, ANSVAR för dina handlingar


Varför är människor rädda för att visa att man är stolt över sig själv? Varför är det att "våga" om man står upp för sig själv?

Det borde vara en absolut självklarhet, och det ska inte vara något konstigt att älska sig själv och sitt liv. Människor skapar sina egna liv, människor skapar sina egna jag. Det finns ingenting som heter tur, otur, ödet eller slumpen.

Jag har förändrats det här året. Och förändringen grundar sig i att jag blivit mycket mera självisk och egoistisk, jag har börjat ta mig själv i första hand och jag har slutat göra saker för att andra ska bli nöjda när jag själv inte vill det egentligen. Att vara självisk och egoistisk borde inte vara något dåligt. Att prioritera sina egna behov, umgås med de männsikorna man vill, göra de sakerna man känner för, leva sitt liv på det sättet man vill, alltid stå upp för sig själv, alltid vara ärlig till den yttersta graden, alltid vara sig själv i alla lägen är något som bara resulterar i en välmående själ med ärliga relationer runt om. Denna inställning har också gjort mig mycket mera självtändig och jag är faktiskt mycket nöjdare med mig själv nu.

Man ska alltid ta sina egna behov allra först, människor omkring kommer alltid ha åsikter, men faktum är att du är huvudperson i ditt liv, dina åsikter om ditt liv är så mycket viktigare än andras. Det är viktigt att respektera andra påvägen, men man ska inte anpassa sig eller vara rädd att uttrycka sina åsikter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0