FÖR JAG SKA TA STUDENTEN



Jag har hittat min studentklänning, fan vad glad jag är för det! Det går riktigt bra nu!


Och nu är det slut på förträngning av att vintern suger, bort med alla dumma anledningar till att vintern skulle vara bra. Inget mer te drickande med tända ljus, inget mer Melissa Horn nötande, bort med vinterpromenader, skidåkning, fina vinterjackor, stora halsdukar, 10- grader, långa telefonsamtal, sena bussar, blöta strumpor, vidriga killar och bleka ansikten. Nu är det framåtmars mot SOMMAREN! På med converse och solglasögon. Nu kan man snart gå ut i tjocktröjan och ta en cigg, man kan lyssna på hoffmaestro utan att bli deprimerad över att sommaren är långt borta, snart får vi alla fräknar, snart går vi alla och ler utan att veta varför, snart snart snart! Bättre och ljusare tider nu. Nya tag, nya kläder, nya planer, nya och bättre killar att lägga energi på. Snart tar vi studenten, snart kan vi göra vad vi vill med våra liv. Snart kan vi grilla ute! Och vadå snart, det är nu fåglarna kvittrar, blommorna slår ut, vårjackan åker på, Det är nu ljuset stannar ända till kväll. Och det är nu man kan gå hem från Högdalen utan att dö. Det är HÄR och NU vi lever! Lets go liksom.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0