diciplin



Jag känner för att satsa på skolan, jag känner för att plugga och få bästa möjliga betyg jag kan åstadkomma! Så inatt ska jag ge mig på psykologin och försöka få mycket gjort. Jag tänkte satsa på natt plugg med mycket kaffe och ja, mycket plugg, så mycket som jag känner att jag orkar.

Just nu har jag dunkande huvudverk.  Men jag tror att det är en sån här efteralltärklart- huvudverk, typ som många blir sjuka  precis efter när dom intensivt jobbat hårt en kort period. Huvudverken ska nog släppa.

Jag måste inse en sak också, återigen. Jag måste inse att jag kommer att hinna göra allt jag vill göra. Det viktigaste av allt är att jag gör allt för att må bra här där jag står just nu. Och om man mår dåligt en period så kommer man ta igen sig, man missar inte något, tvärt om snarare : alla ska må dåligt ibland, och det är bara nyttigt att göra det, det är en del av livet. När det väl händer känns det alltid som fel tillfälle, men det är väl det som är grejen. När man ska må dåligt ska inte något kännas rätt. och så har jag känt senaste månaden, ingenting har varken varit eller känts rätt.

Jag tror man har den här ideal-bilden långt bak i ens huvud. Man ska vara lycklig och det ska vara på det här och det här viset. och plötsligt kommer man in i en period som inte alls passar in på det, och då känner man sig helt fel och.. misslyckad?

Nu ska jag plugga iallafall. Och kämpa, jag ska kämpa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0