fy satan



fan vad jag känner mig deppig. Jag känner mig orklös, jag känner inte för att ta tag i mitt liv som jag brukar. Jag känner att allt är meningslöst och jag känner ingen glöd för livet. Det känns hemskt. jag känner inte för att ha roligt, för att festa eller vara glad. ingenting just nu ger mig glädje. och det var länge sen som jag kände att mitt liv faktiskt kändes meningslöst. Jag menar absolut inte att jag inte känner för att leva. Men allt känns bara meningslöst. svartvitt. jag känner mig tom och mitt liv känns tomt, och jag känner inte för att fylla det med något. och jag brukar alltid känna att jag vill göra något med mitt liv, men för första gången på länge så känner jag att jag inte vill göra något med mitt liv, ingenting känns meningsfullt. jag har ingen ork, jag har ingen fantasi, jag känner mig negativ. allting känns meningslöst

min värsta rädsla är att bli deprimerad. jag är så fruktansvärt rädd för att vara ledsen. jag är väldigt, och då menar jag verkligen väldigt sällan riktigt ledsen. jag kan ha känslomässiga dagar då jag känner mig nere, men i grunden har jag alltid sett till att jag har varit lycklig, men haft dagar då jag är mindre lycklig. Men just nu känner jag mig till grunden olycklig, och att jag kan ha bra dagar. men jag är rädd för att det inte ska ändras, jag är rädd att det ska vara länge. så att jag till slut ska bli deprimerad och olycklig.

näej, det var riktigt länge sen, jag vill nästan säga aldrig för jag kan inte ens minnas att jag känt en sån här hopplöshet någonsin. Jag var deppig många gånger förut i mitt liv, men det var ändå annorlunda? det var om mindre saker och det var liksom en tonårsgrej kändes det som. men just nu känner jag mig allmänt hopplös, allting känns hopplöst och det är riktigt skrämmande att jag känner så.
jag kanske överreagerar, det kanske går över redan imorgon. jag hoppas så innerligt att det inte håller i sig, det är också därför jag skriver om det nu för att jag får sån panik över mitt egna sätt att tänka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0