"ditt liv i listor"



Jag fick en list-bok av Anna när jag fyllde år. En list-bok över ens liv, så ska man fylla i olika listor och det var från början en oseriös present men jag har nu på allvar börjat gå in för det här list-skrivandet. För man funderar verkligen över sitt liv och listorna hjälper att man vet konkret över vad man ska tänka på. Typ "vad jag ångrar mest i hela mitt liv", "stora strider i mitt liv", "saker jag vill förbättra hos mig själv", "det jag är mest rädd för", "saker jag ska göra i år", "det jag inte kan leva utan", "löften jag brutit", "egenskaper jag söker hos en partner", "kroppsdelar jag är mest nöjd med", "komplimanger jag fått", "personer jag ser upp till" osv osv. Det är sjukt många listor! Men jag är för att fundera över allt det här. Och när man får det nedskrivet eller sagt betyder det att man är nu medveten om det. Visst att jag kan om jag tänker efter säga vad jag är mest nöjd med hos mig själv, men så länge jag inte sagt det högt eller skrivit ner det så anser inte jag att man är medveten om det. Därför tycker jag att sånt här är så jävla bra. Man funderar över saker i sitt liv och blir medveten om allt.

Dessutom så är det här bra sysselsättning för mig nu. Jag behöbver det.

hugs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0