you got me all wrong



Jag sitter i mitt kök och dricker kaffe samtidigt som jag funderar lite. Jag vet att jag kommer att fundera mycket när jag är i nordnorge, men jag kan ändå inte låta bli att göra det nu.

Jag måste helt seriöst sluta oroa mig så mycket som jag gör. Jag oroar mig för livet och jag är så medveten om att det blir precis som man inte vill ha det om man går runt och oroar sig för det. Jag är orolig för vem jag kommer bli, vart jag kommer flytta, om jag kommer få något jobb, pengar, vänner, kärlek, familj, resor osv. Jag oroar mig för precis allting. Och jag blir verkligen jättekonstig av det.
Jag oroar mig för vad folk tycker om mig, jag oroar mig för att jag inte ska trivas med mig själv, om val jag gör nu kommer gynna mig i framtiden alls. Jag är rädd för allting jag har framför mig. Jag är orolig för att jag inte beter mig rätt, inte gör rätt saker, jag är rädd för att bli olycklig, inte lyckas. Jag är rädd för att folk ska börja ogilla mig. Jag är jätteosäker många gånger och det är jag medveten om. Men jag är så genomtänkt och jag kan inte hjälpa det, jag vill inte vara så. Jag är så noga med små val jag gör i min vardag så jag blir så besatt vid att alltid tänka och fundera över saker. Jag önskar jag kunde vara lite mer som många andra är. För livet löser sig om man bara lever det, saker och ting kommer bli bra automatiskt tillslut. Visst att man ska anstränga sig för att förändra saker i sitt liv som man inte trivs med, men ibland är det bra att bara må dåligt för att sedan låta det gå över.

Jag letar efter fel på mig själv och i mitt liv för att sedan kunna rätta till det så att risken för att jag ska bli olycklig/misslyckad minskar. Jag är överdrivet orolig och om jag bara slutade oroa mig så vet jag att saker och ting skulle lösa sig. Det finns inte ens något som ska lösa sig, jag är orolig för kommande problem, jag är orolig för mina misslyckanden innan jag ens upplevt dom. Det känns som hela min vardag går åt till att hindra mig själv från att misslyckas och göra fel, så istället för att njuta av den går runt och oroar mig för den.





Kommentarer
Postat av: totte

älskar bilden. påminner om de vi tog med systemkameran förra året



<3

2010-03-29 @ 18:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0