inatt är jag din



Jag har haft en fantastisk helg. Bästa helgen på länge.
Av följande anledningar:

1. Jag har tagit bort mig från facebook. (mer frihet, mindre folk som dömer en, mindre folk att döma, mindre tid vid datan, mer ovetande om folk omkring = bry sig mindre, inga förväntningar på en längre, mer verklighet, mer markerad lyckokänsla etc)
2. Jag har umgåtts med Camilla och Lisa
3. Jag har cyklat
4. Jag har umgåtts med Christel. Vi har skrivit packningslista till peace and love, tagit ut och tittat på vårt tält, lekt arga leken, hyrt king kong och skrattat sönder oss åt de dåliga specialeffekterna i den filmen.
5. Jag har spelat match som gick skitbra och vi är serieledare med en marginal på 7 poäng sådär lagom till sommaruppehåll
6. Sommaruppehåll i fotbollen! (dvs mindre press)
7. Jag har haft en fantastisk sommarkväll på  fina Dalarö med Anna, Felicia, Ewe, Ella, Kevin och Philippa. Kvällen gick åt till att lyssna på tomas ledin, doppa frukt i smält choklad, leka barnsliga lekar, dansa fult och prata om allt mellan hur man helst bajsar och olika vänskapsrelationer. Kvällen avslutades med lite te och O.C - tittande. Jag och Anna vaknade upp redan klockan 8 morgonen efter av att någon ropade att det var 25 grader ute och blå himmel. Så vi bokstavligen hoppade upp ur sängen och gick ut, utan en tanke på vad vi skulle göra. Det slutade iallafall med att vi tog en lång promenad runt hela Dalarö. Så himla fint, det är som en liten dock-by. Fylld med små vita hus med blåa fönsterluckor, trevliga människor som ler och hälsar, klart vatten och nybyggda bryggor, vita bänkar och vackra blommor längs hela vattnet. Om man går längs vattnet doftar det sommar, sjö och nysågat trä. Och om man går i de små, kringliga och söta gatorna i själva "centrum" doftar det nybakat och bageri. Det går inte att beskriva. Det är små och söta cafeér, butiker och bagerier överallt och allt som är där har en speciell design. Man kan bara inte sluta le när man går omkring där! Så facinerande. När vi kom tillbaka runt 11 ungerfär så doftade det pannkakor i hela huset. Felicia och Ella hade alltså stått och stekt pannkakor till hela högen. Ewe sov fortfarande, men jag, Philippa och Anna tog med lite filtar, köpte med oss några kaffe och satte oss på en äng vid en liten park lite längre ner och solade i flera timmar. Och efter ett tag kom Ewe ner med pannkakor till oss! Som vi åt tillsammans med kolasås. Det har verkligen varit ett fantasitskt dygn på Dalarö med bara fina människor som varit riktigt sköna att hänga med.
8. Jag har övningskört
9. Jag ska plugga matte... Gjorde det i Fredags och då kändes det bra, så jag tror faktiskt det ska gå bra nu med. Men i kombination med lite kaffe, lite dagboksuppdaterande och tankar på den bra helgen jag haft så kommer det nog bli väldigt bra.


Den största anledningen till att den här helgen känts så himla bra är inte bara den att jag känner som så att jag haft jätteroligt och gjort massor. Självklart är det också något jag känner mig glad för. Men den allra största anledningen till att jag känner att den varit så bra är för att allt jag gjort har känt så äkta. Jag har umgåtts med människor jag verkligen tycker om, som känner mig och som jag vet bekräftar mig för den jag är, jag har gjort saker som jag älskar att göra och jag har skrattat av hela mitt hjärta, men ändå stundtals varit seriös. Jag har liksom kunnat vara mig själv till hundra hela helgen och ja, jag har bara mått riktigt jävla bra.

Den enda människan jag verkligen saknar i mitt liv just nu är Linda som är i USA. Jag saknar henne verkligen, men på onsdag kommer hon hem och ÅH så jag ska ge henne en stor kram. Men om hon hade varit hemma så hade jag varit lycklig. Eller jag känner mig lycklig, men jag hade väl snarare varit överlycklig.




Kommentarer
Postat av: Alexanderalise

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done

2011-08-31 @ 09:47:53
URL: http://alexanderalise.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0