30 juni, hemma i stockholm igen



Varför är jag hemma?

Självklart så blev jag, som aldrig är sjuk, SJUK dagen vi kom till borlänge. Så två dagar senare var det bara att ta första bästa tåg hem, jag kom hem igår alltså. Men som tur var så åker jag tillbaka till Borlänge imorgon igen, Torsdag. Jag är bara hemma nu för att friskna till lite och vila. Jag missar heller inga artister eller liknande. Allt jag missar är väl krök och häng med sköna människor. Men det har jag gjort i två och en halv dag redan, och det hade ändå inte varit roligt, eftersom jag är jättesjuk. Dessutom drog jag ner alla kändes det som. När jag var på mitt sjukaste (igår) så hade jag ingen röst (jag viskade), var förkyld, hade ont i halsen, magknip emellanåt, vätskebrist, blåsor på min tunga efter att jag sugit på så många halstabletter, hosta, hade ätit dåligt, sovit typ 3 timmar och vistats för mycket i solen. Ja, jag ville gråta hela dagen. Och det gjorde jag också.

Nu har jag sovit en natt hemma, druckit 3 typ liter vatten och fått i mig näring + vilat rösten lite. Har ägnat dagen åt att googla på vad man ska göra när man blir akut sjuk vid ett tillfälle då man verkligen inte har tid att vara sjuk, jag kan dela med mig av vad jag tagit lärdom av, om man är i det läget jag är i nu då:

- RÖK ABSOLUT INTE, och undvik miljöer där folk röker
- Ät chips, det är bra med salt och kryddor om man är förkyld
- Drick överdrivet mycket vatten
- Prata inte, och om du ska prata, prata lågt, viska gör bara allting värre
- Var i skuggan
- Ät halstabletter (bafucin rekomenderar jag starkt, läs på förpackningen hur många man ska ta, annars blir det som med mig, man får blåsor på tungan och fruktansvärt ont)
- Sov så mycket du bara kan
- Köp Sinova (Tabletter för förkylning, men dom stärker immunförsvaret också)
- Använd nässprej, och snyt dig ofta!
- Ät vittlök (Det hjälper mot allt)
- Drick te! Varmt vatten är bra mot halsont.
- Se till att du varken fryser eller svettas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0