blöta strumpor



När jag kommit på något jag vill förändra i mitt liv så vill jag alltid göra det nu,nu, nu! Ändå om det är något som jag vet tar sin tid. Jag vill inte vänta, för jag är så. Jag kommer ofta helt plötsligt på en dag att nej nu vill jag inte leva såhär längre, nu vill jag göra något annat av mitt liv. Men det tar ju faktiskt ett tag förns man hunnit bryta sina livsvanor som man inte är nöjd med, men jag vill byta tills imorgon, förändra mig nu. Inte ta några veckor på mig. Åh.

Jag känner mig lite smådeppig faktiskt. Är det för att det är snökaos... igen ? Eller är det för att något inte stämmer men som jag inte riktigt vet inte vad? Eller är det för att jag inte har något speciellt att se fram emot? Eller är det helt enkelt för att man ibland bara är lite deppig ? Jag vet inte. Hur som helst så hatar jag att känna något och inte kunna göra något åt det, när jag verkligen är redo för att göra något åt det. Men när man inte vet så är allt man kan göra att sitta och vänta på bättre tider. Typ.

Och för övrigt så hatar jag fördomar. Det är något som jag verkligen älskar med Anna, för hon har inga fördomar. Hon går alltid in med en neutral bild första gången hon träffar en person. Hon har aldrig några förutsatta meningar om personer och hon ser verkligen till så att hon får sig en egen bild. Jag tycker det är så jävla fel och gå runt och "tro" saker om människor som man kanske inte känner eller bara känner lite. Typ få för sig saker om personer fast man i fråga aldrig träffar människan. Det är utifrån sånt här skitsnack uppstår, man påstår sig veta saker om en person som man kanske inte pratat med på flera år.
Tänk om alla människor skulle gå in för att ha en positiv bild av alla i ens omgivning, sluta leta fel på folk. Gå in för att lära känna människor och utifrån det bilda sig en uppfattning.
Jag förstår inte hur vissa männsikor kan må bra av att hela tiden leta fel på andra människor, seriöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0