ikväll I've got no life



Näej, alla är ute och festar nu typ och jag sitter hemma och ingen svarar på sms. Mitt liv är kort sagt ganska tråkigt för stunden. Jag får lite abstinens faktiskt.

Men faktum är att på senaste har jag faktiskt haft ett ganska tråkigt liv. Inga vilda fester, sena nätter, konstiga händelser, nya människor, oväntade sms, händelserika dagar, spontana småresor eller liknande. Ingenting sånt. Och jag vet inte varför det varit så, jag som var så kul förut. Men jag har väl inte haft någon lust helt enkelt. Men om jag ändå ska vara så ärlig så kan jag ju säga att jag haft lite konstiga känslor i mig senaste månaden. Jag har velat förändra mig, men inte vetat hur. Jag började ett tag känna mig som alla andra, och jag började helt plötsligt bry mig så otroligt mycket om vad andra tyckte om mig. Det kändes som om jag var tvungen att leva upp till något så fort jag kom ut, jag kom på mig själv med att bry mig ovanligt mycket om mitt utseende. Jag kände hur jag gled in i det spåret att min insida typ försvann lite, och min utsida blev mer i fokus. Eller nåt. Och fy vad jag mår crap av sånt där. Blir så himla osäker och konstig.

Aja. Detta har väl resulterat i att jag dragit mig tillbaka lite, jag vill hitta tillbaka till mitt gamla jag eller något. Jag tycker liksom om mig själv som mest när jag får leva ut mina känslor hundra procent. Jag älskar att skratta så högt som jag känner för, gärna lägga mig på golvet också. Jag älskar att gå runt utan smink och ändå känna mig omtyckt. Jag älskar känslan av att typ sitta i mjukiskläder med några kompisar och flumma och prata om helt orelevanta saker. Jag avskyr egentligen fin, att man ska vara så fin och ordentlig. Hellre grov och pinsam. Och det är väl det jag känt på något sätt att jag blivit, mera "fin". Och jag hatar det, verkligen hatar det. Och jag vet inte, jag har inte riktigt kommit på hur jag ska gå tillbaka, så det blir väl så att jag gör mest ingenting. Prioriterar skolan och fotbollen.

Men jag är typ lite partysugen. Aja, jag kan fortfarande inte riktigt sätta fingret på mina känslor. Men jag känner mig lite tråkig, som om jag inte har något liv. Och jag har inte speciellt kul i mitt liv just nu heller. Och så ska det ju inte heller vara. Fast det är ju också en del av livet. Problemet är bara det att jag är en sån människa som tror att jag inte kommer hinna, jag måste utnyttja varenda minut av mitt liv och om jag inte gör det får jag ångest. Så jag har lite ångest nu. Men jag jobbar på att acceptera livet och dess kontraster, det gör jag.

Jaja, hoppas alla har det askul på valborg iallafall. Dansar, super er fulla, minglar, träffar nytt folk, dricker vin etc. Jag skulle faktiskt också vilja!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0