hur jag vill vara.



Jag vill inte vara tjejen folk får respekt för på pendeln, bara för att jag har en attityd som anses vara "kaxig" och"tuff", jag vill inte vara hon som aldrig ler tillbaka eller skapar ögonkontakt med tanten på tvärbanan, jag vill inte vara hon som ingen lägger märke till bara för att jag är så neutral som det bara går, jag vill inte vara hon som aldrig gör fel och som alltid får perfekta fyllor, jag vill inte vara hon som alla förknippar med ordet snygg, jag vill inte vara den otrevliga grannen, jag vill inte vara förutsägbar, jag vill inte vara hon som aldrig någonsin säger fel sak vid fel tillfälle eller gör bort sig och jag vill inte vara hon som aldrig behöver kämpa. Det är så enkelt att säga hur man inte vill vara. Men det är så himla svårt att hitta något som man verkligen vill vara, alla i ens omgivning verkar vara så säkra på deras sak, på deras val av liv och person. Men egentligen vet jag väl om att hos alla ligger någon slags osäkerhet. Jag hatar att konkuerara mot andra och jag vill inte tillåta mig själv göra det heller. Man kan bara konkuera mot folk som gör liknande saker som en själv. Om jag ska prata metaforiskt: Om jag spelar fotboll, är det mycket enklare för mig att konkurera mot folk som också spelar fotboll, än mot någon som spelar innebandy. Och om jag bara är mig själv, gör min grej osv, så kommer jag aldrig kunna mäta mig med någon annan, och ingen kommer kunna mäta sig med mig heller. Eftersom alla är olika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0