here comes my baby


    Det var länge sen som jag gjorde så mycket som får mig att må bra som jag gjort de senaste dagarna. I fredags åkte jag till Gotland med laget. Gotland bjöd på fint väder, bättre kontakt med laget, hotellfrukost, premiärvinst till oss med 3-0, promenader i Visby och mycket skratt. Kom hem till ett fint Stockholm, men jag hann bara så gott som att vända eftersom jag direkt skulle träffa Frida. Vi möttes upp och hade inte rikigt bestämt vad vi skulle hitta på under kvällen. Det slutade iallafall med att vi la oss på rygg mitt i björns trädgård, med benen dinglandes ner från ett tak. Vi rökte, tittade och analyserade stjärnorna, pratade. Det kändes som om vi var själva, trots att bakom oss var det fullt av poliser, stressade människor, bilar som körde och tutade, människor som skrek och skrattade. Det var lördag kväll, folk skulle anatgligen ut på krogen, festa. Det var nästan kaos bakom oss, stressat. Men allt jag kände var lugn och välmående. Och detta tack vare den fina människan som låg bredvid mig, också stirrandes upp på stjärnorna. 
   När det blev lite kyligt gick vi och fikade, jag fick en kaffe för 26 kronor, fast den egentligen skulle kostat 40. Gudarna var med mig den kvällen helt enkelt. 

   På söndagen träffade jag Moa. Vi hade inte heller bestämt vad vi skulle göra riktigt, men det var fint väder så vi beslutade oss för att vara utomhus. Det blev en riktigt bra dag. Vi gick runt i stan i 3 timmar. Vi gick förbi kungsträdgården, runt skeppsholmen (där vi för övrigt gick in i ett museum också), vi kom sedan till djurgården, gröna lund och skansen, sedan passerade vi förbi dramaten och satte oss tillslut i en park med utsikt över vattnet. Mycket prat, men också mycket tystnad. Det är väl det som är så skönt med Moa. Man behöver inte prata.

   På söndag kväll övningskörde jag hem till Christel. Vi två satte oss på en pizzeria och åt pizza, vi hade som vanligt skitroligt och det slutade med att de som jobbade där blev så pass sura så vi fick ta och gå. Hyrde sedan Romea & Julia och köpte massa godis. Bra kväll det här med! Sov hemma oss Christel och på Måndag var det skola. På kvällen var det Bobby night på skolan. Jag hoppade träningen och gick dit istället. Det var kul och mysigt, Linda sjöng underbart fint 4 låtar igenom! Christel var också på bobby, och sov sen över hos mig.

   Idag är det Tisdag och mattedag i skolan. Jag tog ledigt idag och passade på att sova ut. Gick upp, åt frukost med mamma och vi började prata sommarplaner. Det är i stort sätt säkert att jag ska till peace and love i sommar nu, mamma och pappa ska betala halva biljetten om jag jobbar lite för det. Så nu har jag sen klockan elva jobbat ute i trädgården! Krattat, borstat, spolat, tagit ut trädgårdsmöbler osv. Känns skönt att göra något vettigt av dagen. Hatar nämligen att göra ingenting.

Så jag mår bra, helt klart!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0