inse dig själv


Jag vill skriva något. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva, det är ingen idé att försöka sig på något som berör om man inte har känslan på plats. Det är svårt att beskriva en känsla som man för stunden inte riktigt har, för det är endast vid dom stunderna som man känner något som man kan sätta ord på själva känslan. Nu pratar jag inte om de här klassiska känslorna som ensamhet, hopplöshet osv. Jag menar en känsla i allmänhet, för det finns inte namn på alla känslor. Långt ifrån. De flesta känslor har inte namn rättare sagt. Och det är dom känslorna man vill komma åt, det är dom man vill dela med andra.

Sedan betyder inte känslorna med namn på bara en känsla. Känslan hopplöshet är för exempel bara en rubrik. Det finns tusen olika känslor av hopplöshet som står under just den kategorin. Hänger ni med?

Men jag har ingen specifik känsla just nu. Jag mår bara bra, inget mer. Det är höstlov nästa vecka och jag har hittat en jättebra låt nyligen som jag lyssnar på hela tiden, den väcker känslor ska jag säga er: R kelly - Beleive. Så sjukligt bra.

Jag mår bra iallafall. Alla har säkert känt den känslan, att dom bara mår bra. Ingenting mera. Jag kan ju göra bra-lista:

° Höstlov nästa vecka
° Kväll med gottisarna på Fredag
° Bra vecka framför mig (Ta-tag-i-livet-känsla)
° Idag beställde jag foton, ska hämta ut dom på Lördag
° Myskväll med Ewe&Anna på Söndag
° Plugget är verkligen i stort sett över nu
° Har en mobil igen
° Jag känner att jag gör något bra av mitt liv
° Tar mig tiden till familj mera

Jag saknar dock sommaren. Nu när jag valt ut bilder till mitt album jag ska göra till mormor har jag hittat fina bilder från i somras och minnen dyker upp, jag kom faktiskt fram till att jag har så himla mycket minnen från sommaren 09. Det var en riktigt bra sommar!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0