HÖSTLOV


Det är Tisdag. och jag älskar höstlov.

Jag har tillbringat en hel kväll med gotlandsgänget, ätit god middag och druckit vin. Jag har vaknat bredvid tre utav mina bästa vänner och skrattat mig tills magen krampat. Jag har gjort toast med linda och flummat en hel förmiddag. Jag har fikat med 9 konfirmander på wayenes och blivit på riktigt bra humör. Jag har tittat på oth, druckit läsk och ätit chips en hel natt med anna. Jag har hämtat ut foton i farsta centrum och jobbat med mitt album till mormor. Jag har tillbringat en hel dag för att prova klackskor som jag ska köpa. Jag har gjort kycklingsallad på Dalarö med Ewe och pratat och kommit närmre henne. Vi somnade halv 5 och ägnade natten åt disney-filmer, de bästa klippen ur The O.C, prat och skratt i överflöd. Under natten levde vi på kaffe och cigaretter. Underbart. Jag har somnat i min egen säng helt själv och sovit till 12.30 och ägnat flera timmar till one tree hill, och här är jag nu. Idag ska jag vara med mig själv. Göra kladdkaka, fixa med mitt album, städa och lyssna på den bästa musik jag vet på högsta. Och det är bara Tisdag.

Det är bara Tisdag och jag är lycklig. Jag har en fin familj, fina vänner, fint hus, fint liv, fin musik, fin vecka framför mig, fina minnen. Osminkad, ofixad, i mjukisbyxor och stor tshirt så känner jag mig fin.

På Fredag ska jag på stor Haloweenfest, på lördag ska jag få smaka på fotbollen igen, under veckan ska jag träffa människor som jag inte träffar för ofta. Men just idag ska jag vara med mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0