vanilj och neskaffe


Jag ser fram emot att flytta hemifrån. Jag ser fram emot att få vara vuxen och verkligen känna att man har ensamrätt om sig själv, det är så konstigt för jag har alltid älskat att bo hemma. Låta mamma och pappa sköta allting, ha mitt egna rum bara, låta mamma laga maten.

Men nu ser jag fram emot att skapa mitt egna liv. Välja själv vad jag vill göra med det. Lära mig laga mat, välja min egna personliga inredning, träna i min takt osv. Placera ut fina doftljus i hela min lägenhet, behålla det gamla och slitna trägolvet, sätta upp fina hyllor och ha egnatagna bilder som tavlor. Ha en liten boksamling och en söt liten korg med tidningar. Välja min egna frukost och variera den när jag vill. Lägga ut en unik matta och kanske skaffa mig en liten katt? En katt med färgen gräddvit. Den skulle få namnet vanilj.
Jag ser fram emot att ha vinkvällar med de närmaste tjejkompisarna. Laga middag och bjuda hem min familj, sitta i timmar och prata i telefonen utan att någon annan behöver telefonen. Jag vill bilda mitt egna liv i min lägenhet. Gå upp tidigt på mornarna och ta en frisk joggingtur, lösa korsord för mig själv och sitta i timmar och äta frukost. Min älskade katt skulle självklart få sitta på stolen bredvid. 

Jag vill spela min egna musik. Lyssna på vacker musik som man aldrig riktigt få nog av. Typ; kate nash - birds, Simon & Garfunkel - Sound of silence, Patrick Park - Life is a song, Eva Cassidy - Fields of gold, Michelle Featherstone - Coffee and cigarettes, James Blunt - Annie och Jeff Buckley -  Hallelujah. Såklart.

Min dröm är att få köpa en lägenhet på lilla essingen. Jag undrar verkligen hur mitt liv ser ut när jag är 25. Jag undrar verkligen..







Kommentarer
Postat av: emzak

Vilket underbart inlägg. Jag tänker också på hur fantastiskt det ska bli att skapa mig ett eget liv. Inte för att det är speciellt dumt mitt liv nu, utan bara för de småsakernas skull - välja egen frukost liksom, det kittlar i magen!

2009-11-03 @ 17:58:54
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0