att må bra


Jag har verkligen tänkt på det här med att må bra och att våga tro på sig själv. Det är så många som låter sig tryckas ner och påverkas av andra människor. Som Blondinbella säger, man ska vara superwoman i sitt egna liv. Och bevisa andra som försöker trycka ner en att det inte går, för den enda som bestämmer att det går är du själv. 

Bella säger:
"Idag har jag förstått att man måste ge tillbaks för att känna lycka. Man kan bli hur framgångsrik som helst, men sitter man där, hatad och inte har någon som gläds åt en, vad är det då värt?"

Så jävla rätt. Vad fan betyder pengar om man inte har några vänner? Vad är pengar om man känner sig falsk i sitt egna liv? Vad är pengar om man är osäker på sig själv? Vad är pengar om man har vänner som klankar ner på en? Vad är pengar om man har dålig i hälsa? Om man mår dåligt i sig själv? Om man avskyr sig själv?
Hur mycket betyder pengarna då?
Så passa på nu. Lär känna dig själv, var med om så mycket som möjligt så du får se så många sidor av dig själv som det går. Träffa massa människor och hitta dom äkta och rätta vännerna och var öppen för kärlek och värme. För det är det enda som kommer betyda något i längden. Kasta inte bort  ditt liv på att inte vara dig själv och göra det du vill, det är inte värt det.

Bella säger också:
"Jag vet att man kommer långt här i livet genom att vara ödmjuk och snäll mot sig själv för då är man snäll mot andra. Mycket mer än så krävs det inte. Lova mig att vara snälla mot er själva. Sluta upp att klanka ner på dig och börja tro på dig själv istället. Var superwoman i ditt eget liv!"

Jag vet inte vad jag ska säga, man blir ju nästan gråtfärdig :')

Haha nej. Men det hon säger är så rätt bara. Man är huvudperson i sitt egna liv, och det är meningen att man ska tänka på sig själv, vara lite ego. Vi är födda till att leva våra egna liv, inte någon annans.

Idag har jag tränat iaf. Och igår var jag med Anna. Jag lämnade också in Historia skrivningen, jag debbaterade inför hela klassen på engelska och jag redovisade länge inför hela klassen. Bra gjort helt enkelt. Vi köpte hem pizza, pratade, såg idol och one tree hill.
Nu ska jag hoppa in i duschen. Ikväll får vi gäster! Ska försöka börja skriva på samhällstentan innan gästerna kommer också. Snacka om lugn och skön helg. Men det är bra, laddar in för nästa helg! Då det blir

Fredag - ensam hemma, troligen krök hemma hos mig med tjejerna från klassen. Drar senare vidare på fest.
Lördag - Stor fest, med erotik tema! Ska man verkligen gå in för det? haha :P

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0