jag älskar söndagar!


Ja, jag gör verkligen det. Okej att det är skola imorn och att det är dåligt väder och att man måste råplugga hela dagen osv.. Men den är ändå så fri. och en dag är liksom lång, så jag känner alltid att jag har lång tid på mig att fixa det och göra allt vad jag nu borde göra.

Ja, dagen är fri. Och ledig. Det är en sån dag man tar det lugnt och gör vad man vill. Vilket brukar resultera i att man sover till 1, skippar frukosten, tittar på TV, äter godis och massa andra onyttheter, kanske pratar i telefonen, tar en fika, går en promenad, pluggar(....), städar lite, sorterar lådor, dricker thé, tittar i gamla album, bakar kladdkaka, ringer en gammal vän, laddar ner musik, sover, skickar sms i mängder, går ut på en joggingrunda, hjälper mamma med middagen, planerar veckan, ritar små anteckningar i ett fult block, bloggar, läser böcker, duschar ovanligt länge, rakar benen, äter efterrätt, kollar på beck, samtalar onödiga samtal med mamma och pappa bara för att man för en gång skull har tid, plattar håret, målar naglarna, bäddar sängen, skriver sångtexter, läser gamla blogginlägg och ja. Ni vet sånt som man kan göra på söndagar.

och det låter inte alls roligt, något av det. Men det är det, eller jag tycker det. Jag älskar den har dagen, för den här dagen har jag tid med alla små saker jag inte hinner göra på en vanlig vardag, men som ändå gör gott. Det är skönt att inte göra nånting men ändå få så mycket ut av det. Åh.. jag vill att det varje dag ska vara söndag..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0