vardagsproblem


Det finns vissa människor som jag verkligen inte tål. Människor som jag inte känner men som jag ändå bara vill smälla till på käften ><

Människor som spottar inomhus
Jag menar, hur disgusting är inte det?! Speciellt för mig som tar av mig skorna så fort jag kommer in någonstan. Det kan vara på tbanan, i skolan, i festlokaler, på tågstationer, whatever mina skor åker av! Ändå om inte alla gör det, så är det fortfarande så jävla äckligt. Man måste kunna hålla sig tills man kommer ut..

Människor som sätter sig på sätet längst ut i en full buss och placerar sin lilla väska på stolen bredvid bara för att dom inte vill ha någon bredvid sig.
Det är bara egoistiskt, speciellt när det kommer in en liten ranglig tant på bussen som inte ens kan hålla balansen, nej då blir jag faktiskt riktigt irriterad.

12/13/14-åringar som röker, sminkar sig, går i högklackat, använder märkeskläder, färgar håret varanan vecka, dricker och sprutar ner sig i parfym
Snälla, varför kan man inte bara få vara barn? Jag 16 och fortfarande barn, på mitt lilla sätt. Jag tycker det är grymt kul att spela, jag älskar att leka med småbarn, jag går i randiga strumpbyxor, jag älskar pippi långstrump, jag har barbie-överkast, pannkakor är min favoriträtt, vin är äckligt och jag tittar gärna på barnfilm med mina syskonbarn .) Självklart är jag också vuxen och ungdom på många sätt, Men om jag fick välja skulle jag verkligen vilja behålla det här barnasinnet. Och som jag och Zarin sa, man ska inte röka om man inte ens fått bröst- eller kommit in i puberteten. Ush, jag mår dåligt av dessa människor! Vart är Sverige påväg nånstans? ><

Människor som ser ner på andra
Det är kommentarer, blickar, suckar, andra ljud, kroppspråk och allt annat man kan göra för att visa att man ser ner på någon. Näej, väx upp ! Har man inte bättre för sig?

Ja, det var nog det .) Eller, jag satt och funderade på det över en kort bussresa idag och det var dessa slags människor jag kom på.


Våga älska pippi hela livet, det kommer jag göra .)


Kommentarer
Postat av: mli

Pippi Långstrump och barnasinnet ftw!



Men vad är det som säger att det är okej att röka när man kommer in i puberteten? Vad är det för skillnad att röka när man fått bröst och när man inte har fått bröst? Rökning är fortfarande dåligt.

2009-01-15 @ 19:08:06
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Camilla

Faaaaast.. ser du ner på 12/13/14åringarna? höhö

2009-01-15 @ 19:14:12
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0