Opimist? javisst.


Om jag ska beskriva mig själv med lite ord skulle det nog vara de här orden:

Optimisisk - Ja, jag måste alltid, alltid, alltid springa till bussen. Jag tror att jag kan saker som jag verkligen inte kan och jag tror att saker som verkligen inte går, går.

Empatisk- Jo, jag har väldigt enkelt för att känna med människor. Ja sklle nog aldrig medvetet kunna vara elak mot någon, eftersom jag vet precis hur den personen då skulle känna >< Jag kan gå förbi en uteliggare och sen verkligen må jättedåligt för dens skull, sen har jag för övrigt enkelt för att tycka synd om människor. Och förstå hur dom känner. 

Accepterande - Jag dömer inte människor, jag försöker alltid acceptera alla som dom är och försöker alltid se deras personliga sida.

Positiv - Alla är negativa ibland, jag med. Men oftast är jag nog väldigt positiv faktiskt.

Klantig/slarvig/klumpig- år 2008/2007 slarvade jag bort säkert 6-7 mobiler, ett busskort, min ipod, de va nycklar, vantar, kläder och andra småsaker som av någon anledning också alltid kom bort. Jag är fortfarande så, men inte lika extrem. Jag ramlar också alltid, går in i saker och snavar över trösklar. Jag tappar glas, tallriken i skolan osv. Jag spiller också väldigt mycket när jag äter >< Och säger fel saker vid fel tillfällen.

Mångsidig - Jo, jag anser att jag har väldigt många sidor eller vad jag ska kalla det. Jag kan vara hur oseriös som hellst, typ skratta åt allt jag ser. Samtidigt som jag kan vara världens mest seriösa och djupa människa. Jag kan tycka det är otroligt kul att prata med gamlingar, men jag tycker det är minst lika kul att prata med små barn. Jag kan vara tjejig, men också ganska killig, jag älskar att ibland är vara ensam, men det finns också stunder då det är det värsta jag vet.

Personlig - Det här är faktiskt vad folk beskrivit mig som. Typ att jag är enkel att beskriva, jag har verkligen personligheter som är jag. Och det här är nästan den bästa egenskapen, för jag vill verkligen vara någon. Jag vill vara pelle och jag vill att när folk hör mitt namn ska dom få upp en helt unik bild i huvudet om hur jag är. Folk brukar säga till mig "Du är verkligen en Pelle!" Och jag blir verkligen hur glad som hellst när jag hör det

Pratglad - Det är jag, jag pratar gärna med främmande på tunnelbanan,  med mina lärare efter lektionen, jag pratar jämt och ständigt med alla verkligen, ibland blir jag nog för mycket med mitt prat >< Men jag älskar att prata! Jag älskar också att få höra saker, jag frågar ofta ganska mycket och är väldigt nyfiken på andras liv och hur andra är. Så om man pratar med mig blir det nog sällan tyst .)

Och ja, det är ganska många bra egenskaper. Självklart behöver vissa av sakerna jag nämnde inte vara bra alls. Som optimistisk, pratglad, klantig och mångsidig. Det kan ju vara dåligt beroende på .o
Men jag har ganska bra självkänsla. Jag har bättre självkänsla än vad jag har självförtroende och det är något jag jobbat på jättelänge verkligen. Men jag hade nog inte haft den självkänslan om jag inte varit med om mitt tidigare förhållande, det var nog det som hjälpte mig att hitta och tycka om mig själv!

För alla som inte vet, så är självförtoende något andra ger en, typ beröm och så för något man gör. Det kan vara att man gjort en bra fotbollsmatch, köpt en ny tröja eller gjort bra ifrån sig på ett prov. Men bara för att man är grym i skolan, är bäst i fotbollslaget och går i snyggast och dyrast kläder betyder inte det att man tycker om sig själv. Självkänsla handlar om att kunna se sig i spegeln och säga "fan vad jag är bra". Självkänsla får man genom att bli accepterad för den man är och få beröm för ens inre sidor. Som "du är så himla ärlig" eller "Du är verkligen en genomsnäll människa". Det handlar om trygghet, från alla, familj, vänner, sig själv osv. Bra självkänsla är oftast svårare att få också ><

Men att skriva listor på bra egenskaper hos en själv har jag hört att är bra .) Gör det! :)

Puss och Kram jag älskar regn



Kommentarer
Postat av: mli

Och du har så rätt Pelle! :)

2009-01-21 @ 00:11:36
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0