pelle goes plugghäst


JA, du läste rätt! Jag ska börja satsa på skolan, och jag menar det verkligen. Det är såhär, jag hatar skolan. Jag vet att alla säger så, men tro mig, jag hatar verkligen skolan. Under hela höstterminen har jag gjort 13 mattetal, jag har aldrig pluggat till ett matteprov och allt jag gör (inlämningar osv) gör jag dagen innan det ska vara inlämnat, om inte dagen efter, eller så gör jag det inte alls. 
    Självklart undrar ni då, varför jag i hela friden skulle börja satsa på skolan från och med ikväll, sådär helt random. Kan knappt fatta det själv, att jag gör det här. Men, det är såhär, att från och med ikväll har jag fått en alldeles egen personlig coach! som ska hjälpa mig så som ingen nånsin har hjälpt mig tidigare. Hon heter Elisabeth och är lärare, hon och hennes familj är jättebra vänner med min familj och ikväll var dom och åt middag hemma hos oss. Hon och jag kom fram till det här och nu ska det vara så! Hon är hur pedagogisk som hellst och jag känner henne vilket underlättar + att hon är en allmänt underbar människa. Hon är förstående, rolig, inspirerande, genomsnäll, djup, seriös, sträng, pedagogisk, rättvis, sympatisk, omtänksam, klok, uppskattande osv osv.

   Det kommer bli jävligt tufft, imorgon ska jag läsa ca. 100 sidor och hela veckan är fylld med plugg! (so och matte) Men, jag behöver det verkligen. Tänk, jag får ringa henne när jag vill och hon hjälper mig. Vi ska ses ganska ofta också, hon ska bland annat lära mig studieteknik .) Jag har aldrig känt mig så motiverad som jag gör nu, det är helt fantastiskt!

Men vet ni vad det bästa av allt är? Det bästa av allt är att Elisabeth inte bara kommer bli min coach, hon kommer bli min vän också. Jag känner att jag kan prata med henne och hon är så förstående, så våra möten kommer nog inte bara gå ut på att plugga. Jag är så himla glad att det här faktiskt händer, jag ska börja plugga. Vem kunde förutspå det?

Själv är jag helt chockad.



Kommentarer
Postat av: mli

Det låter ju toppen, Pelle! :D



sv: Kan inte du beställa biljetter...? jag har nämnligen ingen skrivare för tillfället :')

2009-01-11 @ 13:53:08
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: mli

sv: ticnet.se! Se till att du bokar för Stockholm, och välj inte menybiljetter ;)

2009-01-11 @ 14:48:06
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: mli

Jag vet inte om du vill stå, men jag tror i alla fall att jag vill ha sittplats/läktare.

2009-01-11 @ 14:49:36
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Cecilia

HAha jag skulle gått där och det var det gymnasium jag kom in på från början men sen så tjatade jag och en kompis så vi fick komma in på Bernadotte. Neeh jag går sammhälle-uniformsyrken. :) HAha aah det gör jag! haha Om han går i ettan! ;D

2009-01-11 @ 16:46:51
URL: http://cilia08.blogg.se/
Postat av: Lisa

Va najs att du har en bogg, Pelle! :D

2009-01-11 @ 17:11:29
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0