Hett tips


Jag hatar att plugga. Jag hatar det inte bara, utan jag verkligen hatar det. Det är psykiskt självmord för mig, jag mår illa av tanken + att jag har koncentretaionssvårigheter vilket inte gör inte saken så mycket bättre. Om jag börjar plugga klockan 19, så har jag inte riktigt börjat plugga förens klockan är 21. Det är en hel jävla process för mig ><

Och ändå om ni kanske inte är lika extrema som jag är, så kan jag sätta mitt liv på att ni också hatar att plugga .) Så jag tänkte komma med ett bra tips till er. Eller det får iallafall mig att öppna boken (som är det största steget)
OkeY, here you go;
- Gör bra pluggstämning!

Åh, vad besvikna ni måste blivit där. Efter att ha läst allt jag skrivit om mitt braiga tips, så var det bara det. Men jag lovar att det funkar. Det är helt sjukt. Om det är i rummet ni ska plugga måste ni först städa, sedan bäddar ni sängen, tar bort kläder från golvet, rättar till mattan och allt det där. Gör rent på skrivbordet. Sedan så gör ni lagom fin, mysig belysning och sätter på lite kaffe. Sen tar ni fram all hjälp ni kan behöva (understrykningspennor, miniräknare, en extra penna, pennvässare, linjal osv) och lägger det fint på bordet. Efter att fixat allt det här svär jag på att man känner sig mer motiverad .) Det känns mycket bättre att sätta sig ner och plugga då. Med en kopp kaffe, och kanske en liten kaka?
Det här funkar iallafall för mig (a) Så vet ni vad jag ska göra nu? Städa.
Jag har två inlämningar kvar. En krönika i svenska och en naturkunskapsinlämning, sen har jag ett välbehövt sportov framför mig. Åh, de ska bli najs :)

Ibland facineras jag nästan av mig själv och mitt otroligt positiva tänkande





Kommentarer
Postat av: mli

Faktiskt! Det gör jättemycket att "städa undan lite" innan man börjar plugga. Om det är stökigt känns det stökigt i hjärnan också, eller nåt :)



2009-02-20 @ 00:13:07
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0