Don't go breaking my dreams


Vet ni något som jag hatar att många människor gör?
- Krossar andras drömmar
Det är nog något bland det värsta en människa kan göra mot en annan. Det behöver inte vara något stort, det kan vara något väldigt litet. Typ som att jag skulle säga något i form som "åh, i helgen ska jag vara nyttig!" och så kommer någon och ger mig en kommentar som "äh, inte en chans att du lyckas med det!"
Det är att krossa någons dröm. Eller kanske inte dröm, men mer som ett mål. Och mål är till för att nås och man sätter oftast inte upp mål som är omöjliga. Men det är omöjligt att uppnå något om ingen tror på det. Självklart kanske man inte tror på det någon säger, men varför hacka ner på personens hopp? Vad finns det för mening? Det enda som händer om detta upprepas är att denne person slutar sätta upp mål. Stora som små. Vilket kommer resultera i allt dåligt man kan tänka sig!
Mål och drömmar är det viktigaste vi har! Fattar ni inte det? Utan dom färdas vi inte framåt. Vi är alltid i behov av att se fram till något, eller sträva mot något.
Därför är jag glad att jag är optimistisk. Mycket av det jag säger att ska bli av, blir inte av. Men det blir fler grejer gjorda än om jag hade varit pessimist, då ingenting hänt i stort sett. Man måste våga tro på allt man vill, tro på att det går! För det går verkligen, ingenting är omöjligt. Jag tror stenhårt på det och det borde ni också göra.
Så, låt mig få misslyckas, låt mig få tro att allt går och att jag kan. För det är det som en gång kommer få mig att lyckas.

Tack å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0