Det är utsidan som ger insidan en chans...


Minns ni att jag igår skrev att jag önskade mig en ledig dag idag? Önskan blev uppfylld! Jag vet inte hur det blev så, jag vaknade och var inte alls särskilt trött (ändå om jag somnade 04.30 ca ><) Jag gick upp och sedan blev jag bara allmänt opepp, helt plötsligt. Så jag messade Anna och det visade sig att hon kände precis likadant .) Så jag tog mitt pick och pack (O.C-box, laptop, kalender, mobil osv..) och drog till mysiga Vistaberg i Huddinge och chilla gärnet hemma hos henne hela dagen, så jävla najs, Vi har titat på O.C, sovit, gjort glutenfria pannkakor, lyssnat musik och löst allt med Ewe, via telefon. Trots denna inte alls händelserika dag gick tiden så otroligt fort .)

Jag och Anna passar så himla bra ihop. Egentligen är vi ganska olika. Jag menar, hon tränar ingenting - jag tränar väldigt mycket, hon är från landet - jag från Stockholm, hon satsa(de)r på skolan - Det är mindre viktigt för mig, hon är ganska blyg - jag är inte alls blyg. Men ändå har vi alltid saker att prata om och vi förstår varandra .) Vi båda är väldigt avslappnade i varandras sällskap och jag är verkligen mig själv till 100 % när jag är med henne. Det är så konstigt, med tanke på att hon började i våran klass i December.

Jaja, tillbaka till rubriken: Det är utsidan som ger insidan en chans. Vi pratade om det idag, jag och Anna. Och vi kom fram till att det verkligen stämmer, det är så himla fel men det stämmer ändå >< Vi dömer människor efter deras utsida. Har ni tänkt på hur det första intrycket aldrig stämmer? Och det beror ju på att det första intrycket 90 % handlar om utseendet. Jag hade dock velat skriva en lösning på det här nu, men jag har ingen! Har ni? Det är väl bara att man själv tar sitt ansvar och tänker på det helt enkelt. Alla människor förtjänar en chans, korta som långa, tjocka som smala, bleka som bruna, brunetter som blondiner. Herregud, utsidan har verkligen ingenting med insidan att göra, man kan se grymt snäll ut, fast man egentligen är en player ovh tvärt om.
Jag tror också att det här är anledningen till att många "misslyckas" i kärlek. Vi dömer människor, vi anser att vi känner varandra efter att ha setts efter en gång. Då vet man tydligen hur den här personen är. Aja, jag vet inte hur ni tänker, men jag tänker i varjefall ändra på det här när det gäller mig .)

Puss på era näsor gott folk .)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0