Rädsla


När jag satt på tunnelbanan hem från Linda idag var det 4 tjejer som satt och pratade om att dom hade gjort bort sig något så fruktansvärt igår. Jag lyssnade bara med ena örat eftersom jag hade lurarna i öronen, så jag hörde inte riktigt vad dom hade gjort som var så innerligt pinsamt. Men dom slängde ur sig kommentarer som "jag ska aldrig mer prata inför honom igen" och "jag ska aldrig mer klä upp mig" osv. 
   Och då slog det mig. Vad är man rädd för egentligen? Varför är det så farligt att göra bort sig? Jag påstår inte att jag aldrig tycker saker och ting är pinsamt. Men varför tycker man det är pinsamt? näej, jag hittar inget svar! ><

Jag tycker verkligen att folk ska våga göra bort sig mera. Jag menar, vad har man att förlora? Alla är lika rädda. Alla står på samma plats, vi alla är människor. Människor gör misstag, det är mänskligt. För att komma någon vart i livet så måste man våga chansa, en dag kommer det funka! Jag anser att jag är ganska modig, eller jag känner mig ganska modig. Allt handlar bara om att tro på sig själv och det man gör. Om man till exempel ska ta steget att prata med någon. För att lyckas med det måste man först intala sig själv att man är bra, att det man ska säga låter vettigt osv. Men jag vet att så länge man visar självsäkerhet så låter det vettigt och bra. Det är när man står ihopkurat och flackar med blicken som personen man pratar med anser att man är pinsam. Om man nu har kommit så pass långt att man gått fram till personen (Vilket är det största steget) kan man lika gärna fullfölja jobbet med helhjärtat. Bestäm dig för att du är grym vare sig du tycker det eller inte. Du är inte sämre än någon annan. Vi alla är människor .) och kom ihåg att det bara är fega människor som skrattar åt folk som gör bort sig. Personen som vågar göra bort sig är stark.

Jag läste i en tidning en gång också, det var en kille på 20 bast som sa "så länge tjejen visar självsäkerhet så är hon sexig" och jag har faktiskt hört det från andra ställen också. Jag tror  på att det är sant! Och just det citatet har hjälpt mig ganska många gånger (inte bara när det gäller killar)

Jag säger bara;
"Fake it til you make it"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0