everything happens for a reason




Snart tar jag studenten, sen ska mitt liv börja. Jag vill verkligen börja mitt liv och jag vill komma igång, jag vill komma in i mitt liv, vara mitt uppe i det, jag vill bara börja för jag orkar inte bara låta dagarna gå och leva för att göra det bästa av dom i väntan på mitt liv efter studenten typ. Jag har fått ut allt jag kan av gymnasiet nu, jag är redo för studenten. Ändå om det antagligen kommer vara det absolut läskigaste jag någonsin gjort, jag är så rädd- samtidigt som jag är fruktansvärt redo och taggad. Jag är livrädd för mitt liv, men det faktumet kommer göra att jag gör något bra av det tror och hoppas jag.

Uttrycket "Everything happens for a reason" har jag alltid tyckt har varit väldigt klyshigt och jag har aldrig riktigt förstått innebörden av det. Men nu har jag skapat min egna lilla tolkning av det. För mig menas det att alla människor gör som de gör av olika anledningar, varje människa är på ett visst sätt av någon anledning, det finns orsaker till att människor tar de beslut de tar, bra som dåliga. Ingen människa är ond eller dålig, det handlar alltid om vilka erfarenheter man har eftersom det är de som gör att man agerar på det sättet man gör. Det finns anledningar till allt. Jag tror att om man är arg på någon så handlar det inte om att personen man är arg på har varit elak eller ond, utan att man inte har förståelse för varför en person gjorde som den gjorde helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0