say hello to goodbye


Jag har kommit in i en annorlunda period med mig själv. Jag känner inte för att dela med mig av något i mitt liv. varken något dåligt eller bra i mitt liv. Jag vill känna mig säker på att allt jag gör, allt jag mår, allt jag känner har ingenting med någon annan att göra. Jag mår som jag gör även om människor omkring mig vet om det eller inte. Jag gör som jag gör, även om jag berättar det för folk eller inte. Och jag har insett hur skönt det är att ha ett "eget rum" i sitt liv. Att kunna göra saker och kan njuta av de sakerna, även om det bara är en själv vet om dom. Att kunna sitta och må bra, utan att känna behov av att alla måste veta om det. Det är så himla viktigt att ha den förmågan tror jag.

Jag tror att alla människor känner ett mer eller mindre behov av att bevisa saker för sin omvärld. Det är nog viktigt att lära sig göra saker för bara sig själv som man också bara håller för sig själv. För även om mycket av det man gör är för en själv, så känns det mera om man inte berättar det för någon heller. Det blir så mycket tydligare då. Alla borde öva på det.

och alla borde öva på att glädjas för andras skull
och att inte ta ut sin ilska eller sitt missnöje på människor i ens omgivning

för det är något som vi männsikor är fruktansvärt dåliga på tyvärr.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0