cry until you laugh, laugh until you cry



Kom att tänka på en sak. Förstå vad två år är lite? Två år i ens liv är ingenting. Man ska leva i kanske 80 år och två år av 80 år är verkligen absolut ingenting. Och så kom jag att tänka på att de två senaste åren av mitt liv har varit som en evighet, som om jag varit med om allting. Ungefär ALLT i mitt liv är förändrat, ungefär ALLT med mig själv är förändrat, ungefär ALLT har hänt känns det som. Jag har gjort så mycket, förbättrat så många relationer, skaffat mig nya relationer, tagit upp kontakten med gamla vänner, börjat lyssna på annan musik, gjort så stört mycket, mått på alla sätt man kan må- i både långa och korta perioder, varit på så många olika ställen, varit med om så mycket konstiga saker, gjort om i mitt rum, förändrat mitt utseende helt, min klädstil är en helt annan, min relation med min familj är helt annorlunda. Men den största förändringen är absolut den i mig själv, jag tänker på ett helt annat sätt, har en helt annan inställning, helt andra åsikter och värderingar, jag ser på mig själv och andra människor på ett helt annat sätt, jag fokuserar på helt andra saker, jag har kommit till så många insikter, lärt mig så mycket om mig själv och andra människor också för den delen, insett så mycket om vad jag vill och hur jag ska göra för att genomföra det jag vill, jag har lärt mig hur jag själv fungerar och hur jag ska skilja på mina känslor att det är helt sjukt att allt detta bara skett under två fjuttiga år. Två år är helt sanslöst lite, och man hinner med så jävla mycket insåg jag nyss när jag spolade tillbaka bandet lite.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0