nedräkning



Prov: Filosofi
Hemskrivning: Kommunikation
Hemskrivning: Idrott
Hemskrivning: Kriminologi
Hemskrivning: Svenska/Geografi
Scenarium: Samhälle C
Prov: Boll och Racket


Följande saker är det enda jag kvar av min tid på Gymnasiet. Det är ju helt sjukt! Och jag är stolt över mig själv hur bra jag än prestrerar i dessa ämnen. Det är inte alls långt kvar nu, snart bara en månad kvar tills jag tar studenten. Jag har inte ångest över skolan, för det som vi människor har ångest över är alltid saker som vi värdesätter, och jag har aldrig värdesatt skolan på det sättet. Jag har aldrig känt att det är skolan som kommer vara grunden till min lycka, därför har jag aldrig haft ångest över det på det sättet. Den dagen jag hittar något inom skola/utbildning som jag känner skulle kunna göra mig lycklig, den dagen så kommer jag känna att det är värt att lägga ner den tiden och energin på skolan som jag idag inte gör. Och självklart så kommer den dagen att komma, men det kommer liksom inte bli imorgon. För just nu vill jag bara få ihop mina 2500p, gå ut med helt okej betyg, ha ett jobb vid sidan av, ha ett liv vid sidan av, vara nöjd med mig själv, ha starka vänskapsband, bygga vidare på mig själv, ha tid för familjen, vara fri att träna, känna tiden att kunna städa och ordna, unna mig själv kläder osv, kunna gå ut och festa på vardagar om jag känner för det, resa, spara pengar osv. Det är så mycket jag vill ha som jag inte skulle kunna ha om jag satsade mer på skolan.


Så länge jag lyckas få ihop mina 2500p och hyfsade betyg så är jag verkligen stolt, eftersom det finns så mycket utanför skolan jag kämpat för, som jag känner har varit värt att kämpa för. Gymnasietiden är så mycket mer än bara skola när det kommer till prestationer, det är så mycket utanför skola och betyg som man ska utvecklas inom. Jag känner som så att jag satsat så mycket på saker och ting utanför skolan som för min del känts viktigare, och man ska göra det som känns allra viktigast för en själv. Det handlar bara om en själv och hur man själv är som person och vad man själv mår bra av. Och för mig har saker och ting känts viktigare utanför skolan, vilket har gjort att jag agerat mer där än vad jag gjort när det kommit till skolan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0