livsnjutare



Att få vakna på rätt sida och klä på sig långklänning. Att gå ner till hållplatsen utan att kolla tidtabellen. Att få stå i solen och vänta på bussen utan att bry sig om när den kommer. Att få ett leende från killen på andra sidan gatan. Att få handla frukost på ICA för att sedan gå hela vägen hem istället för att ta bussen. Att få spela The Kooks högt i mobilen utan att bry sig om förbipasserande människor. Att få äta sin nyinköpta frukost och lägga sig i solen. Att sedan få besök av en av ens bästa vänner. Att få göra allt detta en helförmiddag är lycka för mig. Jag var så lycklig idag när jag gick hem från Högdalen, jag hade handlat hallon, müsli, bananer och youghurt. Det kändes som om hela världen log mot mig. Helt underbart att automatiskt le när ingen ser på, det är nog bästa känslan.

Gud jag tar verkligen igen mig från hösten och vintern.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0