egoism i dess finaste form


Jag känner mig märkligt säker på mig själv. Just nu så är jag verkligen nöjd med mig själv och min tillvaro. Jag har så länge haft ångest över det här med jobb, att ha ett jobb och att kunna prestera där har varit något som jag vill ha med i det liv jag vill leva.

Vi är påväg mot varmare och bättre tider. Nu ska jag få ihop mina 2500 poäng, lyckas jag få ett G i projektarbete är bara det heaven för min del. Sen ska jag se till att fixa samhällen, jag ska göra svenskaredovisningen, fixa geografi/svenska tentan, göra kriminologi provet, hålla lektion på kommunikationen, hålla min sista lektion på boll&racket. Det är i princip det jag har kvar i skolan innan studenten, det är säkert lite mer utanför det som vi inte fått uppgift i än, men det lär inte vara några allt för stora grejer. En inlämning i kriminologi, en essä på kommunikationen.

Utanför det här har jag allt annat kul som händer. Jag har två stycken jobb, som just för stunden går väldigt bra. (=tjänar pengar nästan dagligen, då kommer jag kunna göra spontana roliga grejer + spara till större saker för min framtid), jag får besök nästa vecka av Anna och det är helt galet vad jag längtar. Det ska bli så sjukt skönt att få träffa henne, äta frukost med henne, krama henne, prata med henne! Sen har jag min egen studentskiva att gå på, och den kan jag sätta mitt liv på kommer bli en helt otrolig upplevelse. Jag har också andra studentkivor att gå på under våren. Fridas på Pure, Lindas och Mickis. Sen dessutom har jag ett till lov att avnjuta, och där planeras det att åka på kryssning. Jag ska också ha en till dag med Malin för att bli fotad, känns skitkul. Sen ju närmre studenten vi kommer ju närmre kommer vi också mösspåtagningen och den 27e Maj då det är studentbal! Veckan efter det är det den stora studentdagen där jag högst troligen kommer vara en ytterst lycklig individ. Och sen bara några dagar efter det här ska jag åka vidare till Thailand. I Thailand planerar jag att läsa mycket, andas, bli brun, umgås med familjen, äta gott och bara ha det riktigt underbart. Sedan drar jag mig kanske till Peace&love och sen planeras det körkort och jobb hela Juli. Bara vara hemma, träffa vänner, festa, jobba, förberedning för uppkörning osv.

Jag känner att jag har en grund för att leva lyckligt den här våren. Jag har helt underbara människor omkring mig, fina minnen att se tillbaka på, erfarenheter att leva efter, mål och planer, pengar att unna mig kläder och liknande. Sen är ingenting förutsägbart, jag vet att saker som jag planerar kommer bli annorlunda i praktiken. Och jag vet att våren kommer innehålla mycket som jag idag inte ens kan tänka mig nu, för så fungerar livet. Men jag tror att det är jätteviktigt att ha mål att eftersträva, känna att man lever för någonting.

Nu vill jag ursäkta mig för mitt inlägg här som endast handlat om mig och om hur nöjd jag är med mitt liv just nu. Men jag ska inte göra det, för det här är inget skryt på någon nivå. Jag kan inte beskriva hur mycket jag uppskattar allt det jag har och hur mycket jag verkligen INTE tar något förgivet. Jag vet att mitt mående inte kommer vara hela tiden och jag vet att livet går upp och ner. Jag har verkligen mått dåligt och haft motgångar, därför uppskattar jag mitt liv så fruktansvärt mycket när det är på sin topp. Det ska inte vara fult att vara glad och nöjd med sitt liv ibland. 

Tack för mig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0