today is the day



Idag har jag gått runt och haft lite ångest hela dagen ungefär.

Projektarbete
Fotouppgift 25/10
sleepy hollow inlämning 29/10
Geografi skrivning 7/11
Religion skrivning 8/11
Psykologi skrivning 15/11
Nationella prov i svenska vecka 43
Samhälle C

Det där var all ångest kring skola. Och sen har jag annan ångest i form av

Jobb
Familj
Vänner
Pojkvän
Träning

Allt det där har jag känslor inom också. För allt ska funka, jag insåg iallafall på bussen att det går inte att få ihop allt det här. Det går inte att alla faktorer ska vara på topp. Så däför måste jag bli bättre på att acceptera att man kan inte vara på topp överallt. Det är okej att vara dålig någonstans. Ibland får man kanske bara acceptera att man inte kan fokusera på träningen, eller umgås med alla de man vill umgås med, eller gå på de fester alla går på.

Jag får så lätt ångest känner jag, små grejer ger mig ångest. För så fort något inte är perfekt så får jag ångest, för jag är perfektionist när det gäller mitt liv. Jag kan inte acceptera att något är dåligt, jag tycker att jag själv är dålig om jag inte förändrar det som är dåligt. Men det jag måste inse är väl att någonting är alltid dåligt. Jag kan inte gå runt och tycka att jag själv är dålig som inte ser till att allt alltid är bra. Om man hela tiden ska hålla allt på en bra nivå så kommer man bli knäpp för att det blir så mycket, jag håller alltså på att bli knäpp.

Nej men faktiskt. Jävligt mycket tankar och jag känner mig stressad för att jag måste vara alla delar i mitt liv till lags. Jag vill vara bra överallt och det blir för mycket.

Nu ska jag göra religion iallafall. Vet inte hur det ska gå med alla tankar, men jag ska försöka. Jag måste :( Jag kommer säkert gå in i väggen och bli utbränd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0