vår sista dans



Livet är som en bok. Det är meningen att man ska vända blad hela tiden, gå framåt och komma någon vart. Det är inte meningen att man ska fastna i gamla kapitel. Och när man vänder blad är det meningen att man ska fylla de nya bladen med nya minnen och nya händelser, det är upp till var och en hur mycket och vad man vill fylla de tomma bladen med, men huvudsaken är att man fyller de med något. Om det är resor, klagosånger, tårar, kärlek, vänskap, familj etc, det är du som är författaren i ditt liv och du bestämmer helt vad bokens handling ska vara. Jag har känt mig halv ett tag, för ett tidigare kapitel i mitt liv blev aldrig hundra procent avslutad. Det saknade något. Men nu har jag gått tillbaka och rättat till det, skrivit de sista raderna på just det kapitlet. Nu är jag hel igen och kan gå tillbaka där jag är nu och fortsätta komma framåt i mitt liv. Bygga vidare på min bok, mitt liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0