look what youve done



Jag behöver inspiration. Jag behöver äkta saker i mitt liv. För vad är ett liv som inte är äkta? vad är ett liv utan äkta vänner? utan äkta kärlek?

Kärlek från musik, från vänner, från en pojk/flickvän, från ett jobb. Allt kan vara kärlek, men så länge den är äkta så är den värdefull.
Pengar är inte kärlek, så länge man inte brinner för det man får pengarna av, men det är fortfarande inte själva pengarna som är kärleken då. Populäritet och status är inte kärlek, så länge de personerna som ger en det inte är äkta. Jag vill hellre få äkta kärlek från två enda vänner än att få falsk kärlek från en hel klass. Det jag menar är inte att allt i ens liv måste vara sann kärlek, för det går inte. Men så länge den största delen består av det som jag kallar äkta kärlek, så tror jag att känslan av lycka är lättare att nå.

Det handlar inte om det yttre, det handlar inte om en utsida, en fasad. Även om samhället är uppbyggd på det viset att det är utsidan som ger insidan en chans. Hur som helst är vi alla medvetna om det här, och det är en sorglig sanning. Men alla har någon som känner en, alla har någon som ger en äkta kärlek. Och det är den kärleken man ska tro på.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0