det är inte hur man har det, utan hur man tar det



MINA FRAMTIDA MÅL: (konkreta)

- skriva ett nytt CV och ta en hel dag och gå runt och lämna dom
- lämna in de två engelska uppgifterna (som jag är klar med men kommer aldrig till skott att lämna in dom)
- sätta igång med samhällen på riktigt
- sätta upp spegeln i mitt rum

MINA FRAMTIDA MÅL: (okonkreta)

- inte trappa ner på pluggandet
- sova bättre
- träffa fler vänner
- hålla rummet städat
- spara pengar (fast också köpa nya kläder)

Just nu känner jag mig så himla sliten och inte alls utvilad. Det känns som om jag ligger efter i skolan fast jag själv vet att jag inte gör det. Jag vet att jag varit duktig i skolan på sistone och provet imorse gick ju faktiskt bättre än förväntat. Men ändå har jag inte kontroll känns det som.

Jag längtar till påsklovet om vi åker till nordnorge. Över en vecka att återhämta mig på. Tänk. Kvällar framför den öppna spisen, korsord, musik, promenader, god mat, bakning, pussel, böcker, duntäcken, kortspel, sovmornar, familje prat, mjukis kläder, plugg, te, våfflor, stor frukost, ensamhet, vila, sockor, tidningar och massa annat. Jag kan inte låta bli att redan börja njuta lite när jag tänker på det. För just nu känner jag mig omotiverad, trött, sliten, smått sjuk osv. Känns som om jag ska svimma av trötthet. Borde man ta en powernap?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0