någonting jag läste


Den som ger:
Ger andra människor utrymme genom att lyssna, ställa frågor och engagera sig i andras dilemman.

Den som tar:
Tar plats och energi genom att fokusera på sig själv och sina upplevelser, och inte intressera sig för någon annan.


Jag känner mig stark i mig själv. Jag känner att jag tror på mig själv och på den jag är och på det jag tror på. Jag vet vad jag vill göra i höst, jag vet vad jag vill satsa på och vilka jag vill umgås med. Och den känslan är så himla skön, för jag vet att så länge jag tror på det jag gör och på den jag är så kommer det gå, det kommer gå så himla bra till och med.

Om man känner att man är olycklig, så kommer man aldrig bli lyckligare genom att fokusera på någon annans liv. Och när jag säger fokusera på någon annans liv så menar jag all fokus som någonsin går att lägga på någon annans liv. Allt mellan bara "prat" och riktig avundsjuka eller beundran. Om man är i ett olyckligt läge så ska man göra allt annat än att fokusera på någon annans liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0