if you're a bird, I'm a bird


Det finns så mycket jag vill göra i mitt liv. Det finns så många olika saker jag vill vara med om, jag kan inte sätta fingret på vilket liv jag faktiskt vill leva. Men frågan är om jag behöver välja?

Jag vill ha veckor då jag tränar dag in och dag ut, går upp tidigt, promenerar och leva på havregrynsgröt. Samtidigt som jag vill gå på de vildaste festerna och dansa tills mina ben inte kan längre, jag vill känna ruset och glömma de vardagliga problemen som man annars går runt och tänker på. Men jag vill också ägna tid åt de äkta vännerna, gå promenader och prata om alla livets problem och hinder. Jag vill dricka kaffe och gå runt i converse och halsdukar. Jag vill shoppa snygga kläder och äta på restaurang i klackskor. Jag vill lägga ner mycket tid på mig själv, lyssna på konstig musik och plugga ensam på fik som ingen visste att det ens var fik. Sen vill jag träffa alla som jag inte träffar så ofta men som ändå är helt fantastiska människor och som man inte vill gå miste om. Jag vill lära känna nytt folk och ägna mer tid åt det, samtidigt som jag älskar de kvällarna då man är med en av de närmaste och gör typ ingenting.
Jag vill fika. Jag vill fika i timmar. Och jag vill ut och jogga, köpa nya joggingkläder så jag kan göra det. Sen vill jag göra ett album och göra om mitt rum lite. Jag vill lägga mina pengar på nya fina kläder, accesoarer. Och jag vill umgås mer med min mamma. Jag vill att hon och jag ska gå promenader och sen ska hon ha gjort bullar som vi ska äta.
Men skolan är också viktig, och det skulle verkligen kännas bra om jag kunde ägna mig till det ganska mycket. Sen vill hitta nya ställen att vara på, nya fik, nya promenadställen, nya områden. Jag vill börja läsa och skriva mera och jag vill lägga ner tid på människor som jag vill lära känna men som jag aldrig riktigt gjort.
och jag vill lägga mig tidigare om kvällarna. och gå upp tidigare.


Och allt som jag vill göra hinner jag inte. Jag kan inte göra allt, hur mycket jag än vill. Allt jag vill göra hinner jag göra på ett helt liv, men jag vill börja med allting imorn. Göra klart allting imorn. Så jag kan skapa mig nya saker att hitta på.

Imorgon ska jag iaf gå upp tidigt, och om solen skiner, ska jag ut på morgonpromenad. Det har jag lovat mig själv och då blir det så. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0