cola-incidenten


Förresten så hände det en underlig sak imorse. Jag och Anna var påväg hem och plötsligt blev vi så otroligt sugna på cocacola och visst gick vi in i närmaste kiosk, risken fanns dock att jag inte hade pengar på kortet. Men varför inte chansa? Så jag tog en burk och ställde den vid kassan och tog fram mitt kort. "Vi tar tyvärr inte kort" sa han i kassan. Nähe tänkte vi och vände oss om och då vi precis skulle börja gå så säger frågar han mig om jag bor här i närheten, ja svarar jag och tittar lite undrande på honom.
"Ta den du och så kan du komma och betala den en annan dag isåfall"

Jag och Anna stod som två frågetecken. Han liksom gav oss en burk cola! Så vi gick ut ur kjosken med en cola som vi inte ens hade betalat. Fatta vad konstigt :S Hur kan han vara säker på att vi kommer tillbaka och betalar? Han tog inget nummer eller något sånt heller. Han sa bara "Ta den och betala den en annan dag om du har vägarna förbi". Typ.

Och jag var inte ens säker på om jag hade pengar på kortet. Konstig händelse måste jag ju säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0