jag tror jag kmr få sjukdomen skoltrött


Om man har haft lov i en vecka och inte pluggat ett skit. Om man inte har särskilt mycket plugg och så. Borde man inte känna sig redo och utvilad då?
Varför gör jag inte det? Jag känner mig mer skoltrött nu, efter höstlovet. Det kan inte vara annat än konstigt.
Jag borde sätta igång med svenskan, men jag känner verkligen inte för det. Jag känner snarare för att köpa några kilo godis (choklad), hyra mängder med bra filmer och kura ner mig i sängen och vara tjock. Men nejnej, det är långt kvar till nästa lov. Jag måste plugga och det ska jag göra nu flera veckor framåt. Är jag den enda här som förstår hur mycket det suger?
Jag känner för att skolka. Och det är inte bra! Det är riktigt dåligt. Riktigt illa. Och jag kan inte hjälpa att jag känner så. Det kan inte hjälpas.

Och jag förstår inte hur folk kan skolka hit och dit utan att ha största ångesten?! Hur folk kan vara sjuka i flera dagar utan att känna att man missar hur mycket som helst. Jag känner verkligen så. Och jag är aldrig hemma, det händer inte ofta.

Någon som har en lösning på mitt problem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0