fejsbok



Alla har sin åsikt. Här är min: Jag tycker inte att facebook spelar någon roll. Jag skiter fullständigt i varför alla samlar vänner på facebook, lägger upp bilder och uppdaterar den med sin status. Det som spelar roll ligger ju i människors huvuden. Om jag har ett behov av att alla ska se att jag har många vänner, snygga bilder och många kommentarer, så har ju jag ett problem. Eller det är ju ett problem. Speciellt om min facebook inte alls visar mitt riktiga liv och mig. Om facebook bara skulle vara en fasad så kan ju jag omöjligt må bra av det. Jag uppdaterar den, men jag mår inte bra av det. Det enda som får mig att må lite bra är tanken på att människor får en bild av att jag mår bra. Och vart leder det någonstans? Om du tror att jag är lycklig, blir jag lyckligare då? Om jag lägger upp bilder där jag ser ut att ha ett roligt liv, får jag ett roligare liv då? Svar nej. Det får jag inte. Det påverkar mig ingenting och där har vi min åsikt. Jag tycker synd om människor som försöker bevisa något för andra via facebook. Jag tycker synd om människor som lägger sin energi på att försöka få andra avundsjuka. För det är egentligen dom människorna som är avundsjuka, något är fel i deras liv. Så istället för att inse det och göra något åt det så behåller man det som en hemlighet och försöker motbevisa det, genom facebook.

Nu menar jag inte att alla som har många vänner, många bilder och många kommentarer har ett ytligt liv. Jag menar inte att alla dom egentligen är olyckliga. Men det jag menar är att det finns folk som gör så, och visst. Jag försöker inte sätta mig över dom. Jag hoppas bara att dom vaknar upp snart och gör något åt saken.




Kommentarer
Postat av: Lisa

You said it, sister.

2009-11-07 @ 23:36:44
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0