marrelito


Marielle är en väldigt speciell person. Jag kan börja berätta att hennes smeknamn är Mardröm och fråga mig inte varför för jag har faktiskt ingen aning. Mardröm iaf, det första man tänker på när man ser henne är att hon har en väldigt egen klädstil, hon klär sig alltid i kläder som har alla regnbågens färger, och jag skojar inte, säg en färg och hon har dom på sina byxor :) Hon kombinerar alla färger man kan tänka sig verkligen, det är gröna byxor till lila tröja, lila tröja till oranga byxor, rosa byxor till blå tröja osv. Det är det absolut första man tänker på när man ser henne och det här är verkligen en del av henne. Det andra man tänker på är att pratar jättefort och hon pratar alltid som om hon har en msn-konversasion, vilket gör att det blir hur kul som helst att prata med henne. Det är vekligen svårt att förklara hur hon gör men (a) Mardröm har en väldigt livlig fantasi också, och hon har väldigt enkelt för att prata med människor som hon känner sig trygg med, annars är hon faktiskt väldigt blyg. Hon tänker mycket också, och hakar upp sig på små problem. Hon är för exempel jätterädd för att bli vuxen, för då måste hon lära sig betala räkningar. Och hon har ingen aning hur hon ska lära sig det! detta anser hon är ett skitstort problem och hon har typ värsta ångesten för det. Mardröm är väldigt speciell, hon älskar rivna morötter med citron på, hon är sjukt bra på att beskriva känslor, om hon ska förklara att hon tidigare var arg, så gör hon massor med grimaser och viftar hit och dit med händerna. Hon hoppar, lägger sig ner på marken, skrattar, gestikulerar och använder hur mycket kroppspråk som helst. Men sen är hon verkligen världens snällaste också! Jag älskar Mardröm. Hon är jättebra på att berömma människor och hon är aldrig rädd för att vara ärlig, jag är verkligen glad när jag umgås med henne och jag vet inte, hon är rolig. Hon är duktig på att förstå människor och sätta sig in i deras situation. Hon är väldigt avslappnad också, man känner sig trygg med henne. Hon är en sån människa som man verkligen bara kan vara med om man känner för det. Hon är sig själv, hon är trygg i sig själv, hon vet vem hon är- vilket gör att man älskar att umgås med henne! Men vill ni veta vad det värsta är? Hon förstår inte det här. Mardröm har dåligt självförtroende (vilket jag verkligen inte kan förstå) men hon klarar inte av beröm, hon kan inte se sig själv som bra. Jag säger inte att hon hatar sig själv, men hon förstår sig inte på människor som tycker om henne. och som berömmer henne.
Jaja, jag önskar iaf att det fanns fler som Mardröm. Jag kan inte tänka ut en enda negativ egenskap hos henne, det är helt sjukt, men jag kan verkligen inte! 



Puss och kram

det här var också något jag skrev för väldigt länge sedan, undrar varför jag inte publicerade det? :S
fina ord ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0