one who makes no mistakes, never makes anything


Vill bli inspirerad. Lyssna till en annan människas livshistorier. Gå på en intressant föreläsning. Läsa givande självbiografier. Se en film som har inspirerande karaktärer. Lyssna på ny musik. Göra något nytt, lära mig något nytt. Jag vill utmana mig själv, upptäcka några nya sidor hos mig själv. Jag vill göra om mitt rum. Lära känna någon lite bättre. Jag vill sätta mig på ett nytt café och smaka på ett nytt kaffe. Jag vill bli ännu mera självständig. Jag vill ta bilder och göra om dom på mitt egna sätt. Jag vill åka till Ikea och bara strosa runt. Jag vill verkligen ha ett jobb, ändå om det skrämmer mig fruktansvärt mycket. Jag vill köpa nya kläder i en ny stil. Jag vill klä mig i en ny stil. Jag längtar till Malta på sportlovet. Och Thailand i Juni om det blir spikat. Jag längtar efter min egna första lägenhet. Det är skönt att vara oberoende. Oberoende av andra människors bekräftelse. Jag kan klara allt själv om jag vill, jag vågar gå själv. Jag vet vem jag är. Jag vet mina värderingar, jag vet vad jag tycker om, jag vet mina dåliga egenskaper, jag vet mina bra egenskaper, jag vet vilka sorts människor som ger mig bra energi. Jag vet vart jag vill resa, vad jag vill se. Jag vet vad jag tycker och jag vågar känna efter vad jag känner.

Allt som är och som någonsin varit i mitt liv är tack vare mig, eller på grund av mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0