me, myself and I


Har spenderat mina senaste dagarna med min familj.

Torsdag= Bowling med pappa
Fredag= bio + restaurang med mamma, pappa och syster
Lördag= Filmkväll med mamma och pappa
Söndag= Mammas födelsedag. Blir antagligen umgänge med familjen den här dagen också, varför bryta vana?

Men det känns bra. Jävligt bra faktiskt.
Håller också på att smida planer för mig själv och min egna framtid, känns också bra. Kom på att jag varken berättat eller lagt upp några bilder från egypten heller, jag kör två flugor i samma smäll vetja:

När vi kom till flygplatsen i Egypten möttes vi av det här..


som ni förstår var det kväll när vi kom dit, men dagen efter passade vi på att ta en gratis rundtur med en buss i staden vi bodde i, då såg första mötet med självaste havet ut såhär:


Trots synen på det vacka havet var vi mest vid poolen de första dagarna..


Men sen ångrade vi oss när vi tog oss en ordenligt titt på havet nedanför oss..


Efter någon dag vid både pool och strand kände vi för något nytt, och tänkte att en båttur till en ny ö vore spännande..


och när vi väl la till vid ön visade det sig att det var en riktigt fin ö..

... som även visade sig ha en mycket fin utsikt

Efter ö-visiten blev det några dagar vid stranden på hotellet och vi fick en väldigt bra kontakt med alla de som jobbade där.. En av dom gav mig ett väldigt fint armband!


Och varje dag när vi kom tillbaka till hotellrummet så hade städarna gjort trevliga bus inne på rummen :)


samma kväll som jag fick armbandet var det Egyptisk afton på hotellet, det var väldigt litet men det var det som gjorde det så mysigt








Dagarna gick och när nästsista dagen var kommen så insåg vi att vi väldigt gärna ville tillbaka till den där ön vi tidigare var på, den här dagen blev också den bästa dagen..


Dock så spenderade vi mycket mera tid på båten den här gången..

fast ett litet stopp på ön blev det ändå..


På hemvägen sedan lyckades jag och mamma se delfinerna.. och vi var faktiskt de enda som fick se dom på den här turen. exakt här stod vi när vi såg dom..


Eftersom vi spenderade så mycket tid på båten hann vi lära känna de som arbetade där också..

På delad plats med människorna vi hade så kul med den här dagen kom nog själva snorklingen. Det var verkligen en upplevelse, inte minst för min kära mor som knappt förstod att röret som man andas i skulle vara ovanför ytan..


och sedan avslutades dagen med en riktigt fin solnedgång..



Ja, det var lite från denna underbara vecka. Nu ska jag sova. Puss godnatt!





Kommentarer
Postat av: Beccs

Pellepellepellepelle! var sjutton bodde ni? City plaza nånting i Hurghada????

2011-01-23 @ 09:47:16
Postat av: p

:D :D

2011-01-23 @ 13:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0