ett stenkast bort



Jag har funderat hela kvällen på hur jag ska lägga upp min vinter. Eller vad jag ska satsa på liksom. Och efter ett samtal med ingen mindre än min pappa har jag faktiskt kommit på exakt vad jag vill och ska satsa på.

Min fd tränare ska sluta som tränare fick jag reda på ikväll. Och en annan tränare som jag verkligen tycker om ska ta över!
Kort sagt så har jag i princip bestämt mig för att köra vinterträningen med Stuvsta.

1. jag har varit borta ifrån fotbollen i några månader nu, jag har fått känna på att leva ett liv utan den. Det känns jävligt skönt och jag ångrar ingenting, det var ett behövligt uppehåll. Men jag tycker fortfarande träning är viktigt och jag vet att Stuvstas vinterträning är bra (3-4 ordentliga pass i veckan) och jag vet också att jag inte har tillräckligt med diciplin för att hålla igång så pass mycket själv.
2. R kommer att ta över istället för J = ingen ångest längre
3. det känns bättre att komma tillbaka till vinterträningen istället för efter, för då kommer inte alla tro att jag är lat och hoppar vinterträningen för att det är jobbigt
4. jag kommer tillhöra ett lag igen och det kommer kännas meningsfullt och rutinaktigt att ha träningar att regelbundet gå till
5. S kommer tycka att det är helt asm. och pappa!!
6. Det kommer inte vara matcher och diverse som tar upp mina helger eftersom det är uppehåll i serien. I vår sen när serien börjar har jag inget tvång på mig att jag måste fortsätta.
7. Med träning i vinter så tror jag att jag kommer minska risken för att bli nerdstämd

Så träning blir fan ett högt prio om det nu blir så som jag hoppas.

Pojkvän! Jag kommer verkligen försöka få det här att hålla och jag ska göra mitt allra bästa för att sköta det snyggt.

Jobb! I samband med träning så ska jag försöka lägga ner tid på att skaffa ett jobb. Då kan jag ägna den långa kalla vintern åt träning, jobb och skola. Och för att inte bli deprimerad kompenserar jag detta med en underbar pojkvän och ärliga/bra/trygga/äkta vänskapsrelationer, ska definitivt bli bättre på att prioritera rätt vänner.

Vänskapsrelationer! Som nämnt ovan så ska jag försöka ha kvar och förstärka vänskapsband. Jag ska inte låta mitt förhållande tära på mina relationer med mina vänner. Det är så stört jävla viktigt.

Skola! Jag kommer absolut inte agera pluggis. Men ska verkligen försöka göra mitt yttersta för att inte hamna efter och få allt för dåliga resultat. Jag ska hålla mig i bra skick och fokusera på bra närvaro! Närvaron är jätteviktig.


Följande saker kommer jag lägga undan i vinter:

Familj (jag blir fan 18 lagom tid till i vinter, dags att bli vuxen och självständig och inte vara beroende av familjen)

Fest (detta sparar jag definitivt till våren. jag funderar seriöst på att skapa ett konto för pengar som jag bara ska ha till allt festande i vår)

Utseende! Vinter är till för att man ska vara ful och blek. Ju fulare man är i vinter, ju snyggare blir man på våren, och den här våren ska man ju verkligen se till att se bra ut (studenten host host) nej men allvarligt. Utseendet kan seriöst göra något annat i vinter.



Jag tror seriöst att nyckeln för att inte bli knäpp och rastlös är att skaffa sig rutiner. Det går inte att bli sittandes och göra vad som faller en in dag ut och dag in. Människan är lat och människan vill helst inte träna, jobba och gå i skolan. Men för ens eget bästa så gör man dessa saker, för de gynnar en i längden. Och det gör att livet känns meningsfullt. Rutiner är så fruktansvärt viktigt! Och måsten, man blir knäpp utan några måsten.
Så jag ska metvetet försöka skaffa mig rutiner i vinter, för att undvika att bli knäpp. För jag känner mig själv och jag vet att jag kommer att bli knäpp om jag blir sittandes. Så är det bara. Jag är en människa som ständigt är i kris, jag krisar vad som än händer. Det gäller bara att undvika så många kris-situationer som möjligt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0