everything you say, I think I should write it down


Jag behöver tid för mig själv egentligen. Ändå är jag aldrig själv, jag behöver bli säkrare på mig själv. Jag vill lista ut vem jag vill vara. Varför är jag ständigt i kris? Jag kanske borde gå till en psykolog och fråga. Jag har personlighetskriser hela tiden och jag blir så trött.

jag vill lära mig flytande engelska
jag vill göra om mitt rum igen
jag vill köpa böcker som inspirerar
jag vill köpa en kalender som jag fastnar för
jag vill bara få det där jävla matteprovet överstökat och få ett jävla G
jag vill gå i kläder jag inte brukar gå i
jag vill verkligen hitta ny musik att dö för
jag vill ha nytt solpuder och nya hörlurar
jag vill ha bort alla mina tvivel som jag har på mig själv
jag vill åka till afrika
jag vill sluta oroa mig för mitt liv
jag vill kunna njuta av mitt egna sällskap, nu
jag vill ha lite bekräftelse
jag vill gå på stan lite själv
jag vill ta en kaffe med dig, för jag saknar dig och tycker om dig
och jag vill ta en kaffe med dig också, för du är en nyfunnen och bra vän som är bra bara
jag vill åka till paris och äta frukost där i solen med en vän som passar
jag vill till thailand i vinter
jag vill att allting ska kännas bra när skolan börjar
jag vill till milano i november


Jag är så mycket. Jag är så osäker samtidigt som jag är så säker. Jag är så utåtriktad samtidigt som jag är blyg. Jag är så ensam, samtidigt som om jag verkligen har ett stort kontaktnät. Jag är så självsäker samtidigt som jag har så mycket tvivel på mig själv. Jag tycker om mig själv så himla mycket, samtidigt som jag verkligen inte gör det heller. Jag tänker så mycket samtidigt som jag aldrig tänker.

Behöver typ någon som kramar om mig och säger att allting kommer bli så himla bra tillslut.

och det finns så många människor jag saknar, och som jag bara vill ha mera i mitt liv.




Kommentarer
Postat av: B

Jag vet inte vad du tycker om för böcker, men en bok som låter dig se världen lite ur en annan människas perspektiv är "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert. Hon märker en natt att hon inte alls lever som hon vill, så efter det (då hon är i 30-40 års åldern) åker hon iväg på sin livs resa till Italien, Indien och sedan Indonesien. Boken är helt sann och fick iallafall mig att se saker ur nya perspektiv...

2010-08-19 @ 12:15:06
Postat av: Anonym

Tack du flr tipset, jag ska verkligen kolla upp den!

2010-08-19 @ 13:41:21
Postat av: Anonym

för*

2010-08-19 @ 13:47:51
Postat av: Eskilbenedicte

Nice security code. Does it work?

2011-04-29 @ 13:11:53
URL: http://eskilbenedicte.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0