dear mother



Jag har kommit in i en period då jag känner en ovanligt stark kärlek till min mamma.
Jag börjar typ bli orolig för mig själv. Jag har tänkt på det här vi pratat om psykologin, om små barn som blir "kära" i ena föräldren och blir helt fäst vid den. Låter helt sjukt, men jag har typ tänkt tanken att jag blivit så med min mamma nu, när jag snart är 18 år. Haha, fast riktigt så är det kanske inte.
Men typ idag när jag kom hem från skolan så satt mamma i fåtöljen i glasverandan, och jag typ la mig som ett litet barn på henne och vilade mitt huvud mot hennes bröst, och sen så somnade jag där och sov där i typ 40 minuter. Helt underbart, men en normal 18åring gör väl ändå inte så. Och sen känner jag typ för att umgås med henne hela tiden, jag vill typ inte umgås med någon annan. Eh..

Nej, men jag älskar att älska min mamma. Hon är verkligen en fantastisk person och jag ser upp till henne och känner igen mig själv i henne väldigt mycket. Fast jag har inte den relationen till min mamma som många andra brukar beskriva, typ "min mamma är min bästa vän", "jag kan berätta allting för min mamma", "min mamma vet allt om mig" osv. Jag vet inte vad jag har för relation till min mamma egentligen, jag tycker bara väldigt mycket om att vara med henne, jag skrattar med mamma och älskar att göra ingenting med henne. Typ sitta i var sin fåtölj mitt emot varandra och lyssna på simon & garfunkel eller elvis. Eller ligga och lösa korsord tillsammans. Och jag tycker att hon är så bra bara. Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på om hon skulle dö, ingen person skulle ju inte inte bry sig om ens mamma dog. Men min mamma är verkligen allt för mig. Jag skulle inte kunna gråta inför henne för att min pojkvän gjort slut, men det finns så mycket annat som min mamma ger mig, som jag aldrig skulle kunna leva utan. Jag skulle kunna börja gråta nu om jag tänkte riktigt starkt på hur det skulle bli om hon skulle dö. Det finns ingen människa som jag älskar så mycket som jag älskar min mamma.
Åh herre.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0