en dröm


Jag klarar inte av människor som klagar på att de inte har saker som de så gärna vill ha, när de inte ens anstränger sig för att få det. Det är nog något bland det värsta jag vet.
Jag blir också upprörd när folk förväntar sig saker av andra och klagar på att saker och ting inte händer, när dom inte ens lyft ett finger själv.

Jag kan drömma om att ha saker, men jag klagar inte på om jag inte har det. För man kan inte förvänta sig att få saker utan att anstränga sig, man kan inte förvänta sig att äkta vänner ska dyka upp bara sådär och att helgerna ska vara bokade utan att man gjort allt vad man kan för att uppfylla det. Man kan inte förvänta sig att någon gör ens liv eller att ens liv blir fixat bara sådär utan att man ansträngt sig för att göra det så.

Åh jag blir så störd bara, jag hatar när människor gör så. Jag hatar när folk kommer fram och säger att andra har tur för att dom får det och det, det handlar inte om nån jävla tur. Det handlar om hur man gör sitt liv och vad för val man väljer och tar. Och jag kan förstå att man är lat, att man inte orkar ta tag i saker och ting, jag är det ofta. Men man kan inte komma efter och klaga då, det funkar inte.
Jag pluggar inte, men jag kräver inte MVG i allt då. Jag accepterar att det är ett val jag gjort och jag förstår att det går sämre och att jag kommer få leva med konsekvenserna.

Jag drömmer om ett vitt hus med blå fönsterluckor i Grekland, jag drömmer om en pojkvän, jag drömmer om att äga pengar i mängder, jag drömmer om att få en katt, jag drömmer om äkta vänner som alltid finns där, jag drömmer om fullbokade helger och snygg mage, jag drömmer om en säkrad plats i första laget oh MVG i alla ämnen, jag drömmer om att vara grym på att laga mat och att ha ett större rum.
men jag låter allt stanna som drömmar, jag klagar inte på att jag får allt det här om jag inte anstränger mig för att lyckas med det. Men om man försökt och kämpat för att uppnå en dröm, men ändå misslyckats, då kan man få klaga lite. Men annars får man faktiskt bara acceptera att det finns ingetning här i världen som man får helt gratis, eller vissa saker, men det ska man inte ta förgivet. 

Det här skrev jag i våras. Jag tog nog i en aning (var antagligen i ett upprört tillstånd) Men det ligger något i det jag skrev ändå. Måste jag ju säga.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0