det har regnat


Det är Söndag och jag mår bra! Skön känsla.

I Fredags så gjorde jag allt jag skulle. Lämnade till och med engelskan i tid! På kvällen var det ett litet födelsedagsfriande för Zarin. Men jag och Anna stannade inte längre än till halv tio, då vi gick och fikade till ungefär ett på natten. Det kändes riktigt bra, vi pratade om väldigt mycket och kom fram till hur bra vi faktiskt mådde. Vi pratade ovanligt mycket den kvällen och somnade inte förns tre på natten. Nyttig kväll för oss båda tror jag.

På lördagen så var vi i Farsta centrum, jag köpte lite av varje som jag behövde köpa och vi pratade såklart ännu mer. Gjorde lite saker också som gjorde oss gott. Kan inte nämna det här i bloggen än riktigt. På kvällen åkte jag hem till Linda, och vips, ett överraskningsfirande för mig. Frida, Frida och Christel hoppade fram från alla möjliga håll och började sjunga. Det är så det går när man har de finaste vännerna! Åt pannkakstårta, kladdkaka, fick fina paket och hade en riktigt bra kväll :) Vi såg skräckfilm (inte för att jag tittade så mycket) och senare på kvällen gick jgag ut en snabbis och träffade Niklas.
Sov gjorde vi till halv tolv och idag har jag övningskört. Snart ska Crillan komma till mig också, vi ska plugga inför imorgon och jag antar att hon sover över :)

Tada, en helg utan fester och allt för sena nätter :) Nyttigt. Nu i veckan börjar träningarna dock och turneringar drar i gång på helgerna. Jag är inte alls sugen på fotboll. När jag tänker på fotboll tänker jag bara på press, stress och prestationsångest :/
Men jag måste. Och kommer inte alls ha lika stor frihet till något och jag kommer inte hinna med plugg och vänner på samma sätt. Jag har känt nu under uppehållet hur skönt det varit, jag har hunnit att plugga och gjort det också. Jag har lämnat in saker i tid, fått mera sömn, känt mindre stress och kunnat göra saker som jag i vanliga fall verkligen vill göra. Det har varit helt fantastiskt och jag har inte saknat fotbollen ett dugg. Varför? Jo, för att fotbollen för mig har inte varit fritt och roligt. Det har varit ett tvång innehållande konkurans om platser, startelvor, skäll från tränare, jobbiga träningstider, springa till bussen, inte hinna plugget och inte alls den tid till vänner som jag egentligen vill ha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0