även mödrar kan chockera


Jag och mamma satt och åt idag. vi pratade om något helt vanligt och helt plötsligt böt mamma samtalsämne och gjorde en ordentlig personlighetsförändring under bara några sekunder.

mamma- tänk att dom där biljetterna till göteborg var så himla dyra
jag - va? vilka biljetter?
mamma- ja, till den där matchen
jag - jaha..
tystnad i någon minut
mamma- dom kostade över 3000 kronor
jag - ofta du vet det
mamma - Vadå? jag har läst sporten hela dagen
tystnad
jag - troligt. vet du ens att det finns en sån tidning?
mamma - men tänk. jag skulle kunna köpa en TV för dom pengarna

Förstår ni att min mamma läst sporten? Förstår ni att hon tagit reda på hur mycket biljetter till en fotbollsmatch kostar? och förstår ni att hon föreslog att köpa en TV??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0