What matters?


Jag brukar fråga mig den frågan ibland. Vad är det som egentligen spelar roll? Vad behöver man av allting prioritera?
Jag tycker bokstavligen att det är skitsvårt att avgöra. Jag har inte en blekaste aning på vad det rätta svaret är och vart jag än söker så får jag inte något riktigt bra svar.
Jag har en sån jävla beslutsångest. Jag måste välja rätt, men tanken av alla val man kan ta gör mig faktiskt riktigt knäpp. Jag har ingen aning om vad som är viktigast, hur ska jag kunna veta det? Kan någon svara på det?
Men jag kan ju inte gissa. Det går ju inte.

Och alla säger till mig hur jag ska göra hela tiden, jag hör överallt hela tiden att jag gör fel, att jag gör rätt eller att jag borde göra si och så. På ett sätt är väl det bra, men alla säger olika hela tiden. Det slutar bara med att jag inte gör något alls, det slutar alltid med att jag gör något som är helt jävla fel bara för att då vet jag att jag gör fel. Jag orkar inte välja något där det är 50/50 chans på att det blir rätt. Då gör jag hellre bara fel så slipper jag undra, då struntar jag hellre i allt.
Som idag. Antingen plugga spanska eller träna, vet ni vad jag gjorde efter några gråt och ångestattacker?

Jag städade.

Kommentarer
Postat av: J

Nothing really matters, anyone can see.

Nothing really matters... Nothing really matters to me.

2009-05-19 @ 21:53:10
Postat av: J

Nothing really matters, anyone can see.

Nothing really matters... Nothing really matters to me.

2009-05-19 @ 22:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0